  • 1. Data: 2008-07-01 18:53:20
    Temat: wycofanie przelewu
    Od: danz <d...@p...gazeta.pl>

    Czy mogę wycofać przelew (już dokonany) na konto innego podmiotu?

    W ustawie Prawo bankowe jest napisane:
    Art. 63d punkt 6.
    Dłużnik może odwołać pojedyncze polecenie zapłaty, w banku prowadzącym
    jego
    rachunek, w terminie:
    1) 30 dni kalendarzowych od dnia dokonania obciążenia rachunku bankowego
    - w przypadku
    gdy dłużnikiem jest osoba fizyczna niewykonująca działalności gospodarczej,
    2) 5 dni roboczych od dnia dokonania obciążenia rachunku bankowego - w
    przypadku
    pozostałych dłużników.

    Ja to interpretuję że mogę do pięciu dni roboczych wycofać każdy
    dokonany przelew, czy słusznie?

  • 2. Data: 2008-07-01 19:05:19
    Temat: Re: wycofanie przelewu
    Od: <s...@a...pl>

    > Dłużnik może odwołać pojedyncze polecenie zapłaty, w banku prowadzącym

    > Ja to interpretuję że mogę do pięciu dni roboczych wycofać każdy dokonany
    > przelew, czy słusznie?

    Tak, o ile przelew był z *polecenia zapłaty*. Jeśli to był zwyczajny przelew,
    zleconym przez Ciebie, to nie.

  • 3. Data: 2008-07-01 20:41:21
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > Czy mogę wycofać przelew (już dokonany) na konto innego podmiotu?
    > W ustawie Prawo bankowe jest napisane:
    > Art. 63d punkt 6.
    > Dłużnik może odwołać pojedyncze polecenie zapłaty, w banku prowadzącym

    A odrózniasz polecenie zapłaty od przelewu ? :) Z tego co widać to nie.

    --
    Krzysiek, Kraków