  • 1. Data: 2004-06-22 08:39:23
    Temat: wspólnota ustawowa
    Od: "bj" <i...@b...pl>

    Czy możliwe jest ustanowienie wspólności ustawowej (majątkowej) między
    osobami nie połączonymi związkiem małżeńskim ?
    Żyjemy w tak zwanym 'konkubinacie" (okropne określenie) ale z pewnych
    względów potrzebna jest nam wspólność majątkowa jaką cieszą się małżeństwa
    wyłacznie !
    jak to można załatwić?
    czy umowa notarialna załatwia tą sprawę ??

    z góry dziękuję za pomoc

    BeeJey

  • 2. Data: 2004-06-22 08:56:51
    Temat: Re: wspólnota ustawowa
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    bj wyskrobał(a):
> [...]
    > wyłacznie !
    > jak to można załatwić?
    > czy umowa notarialna załatwia tą sprawę ??

    Nie. Tzw. wspólność ustawowa to inaczej "małżeńska wspólność majątkowa" - z
    definicji może istnieć tylko między małżonkami.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-06-22 09:01:14
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "bj" <i...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyłacznie !
    > jak to można załatwić?
    > czy umowa notarialna załatwia tą sprawę ??

    hm, z tego co wiem, to jest taka możliwość. należy dokładnie sprawdzić u
    notariusza

    pozdr.
    b.

  • 4. Data: 2004-06-22 09:01:23
    Od: "bj" <i...@b...pl>

    szkoda :( ale dziękuję za pomoc :)
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-06-22 09:05:47
    Od: "bj" <i...@b...pl>

    ok sprawdzę :)
    dziękuję

  • 6. Data: 2004-06-22 10:00:05
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

> [...]
    > wyłacznie !
    > jak to można załatwić?
    > czy umowa notarialna załatwia tą sprawę ??

    Mozecie wykorzystac mozliwosc, ktora daje spolka cywilna. Zawieracie umowe
    spolki cywilnej dla np. ulozenia waszych stosunkow wynikajacych z konkubinatu
    etc. Majatek, ktory zostanie nabyty przez jednego ze wspolnikow stanie sie
    wspolnym majatkiem, tak jak w malzenstwie. Musicie jednak dosc dokladnie
    okreslic co bedzie wspolne etc. W kazdym razie (uprzedzam ataki innych
    grupowiczow) spolka cywilna nadaje sie wlasnie do takich celow a nie prowadzenia
    dzialalnosci gospodarczej.

    Konrad

  • 7. Data: 2004-06-22 10:39:04
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl> napisał w
    wiadomości news:cb8vqs$kq9$1@helios.nd.e-wro.pl...
    > okreslic co bedzie wspolne etc. W kazdym razie (uprzedzam ataki innych
    > grupowiczow) spolka cywilna nadaje sie wlasnie do takich celow a nie
    prowadzenia
    > dzialalnosci gospodarczej.

    Powiem więcej - prowadzenie działalności gospodarczej w formie spółki
    cywilnej przy obecnym Ksh, to jakieś totalne nieporozumienie.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko