  • 1. Data: 2004-06-22 05:19:08
    Temat: Strona WWW - umowa o dzieło
    Od: "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl>

    Witam
    Wykonałem strone WWW w ramach umowy o dzieło. Tematem umowy było: "Usługi
    internetowe - założenie strony internetowej związku"

    W jednym z punktów umowy jest zapis: " W sprawach nie unormowanych w
    umowie będą miały zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.

    Strone wykonałem z materiałów powierzonych przez zleceniodawce.
    Założyłem na płatnym serwerze, abonament opłacał zleceniodawca.
    Założyłem alias w domenie prv.pl. (Tej sprawy nie reguluje umowa)
    I aktualizowałem zawartość strony dostając za to miesięczne wynagrodzenie
    w postaci umowy o dzieło.

    Po roku czasu zerwano ze mną umowe.
    1. Jak wygląda sprawa praw autorskich, jeżeli w umowie nie ma nic na ten
    temat ?
    2. Czy musze udostępnić hasło i login do serwisu prv.pl ?
    3. Czy musze udostępnić źródła strony ?

    --
    [Pozdrawiam][huri-khan][GG 177094][klub.chip.pl/rasrob]
    Jesli wodka w pracy szkodzi, porzuc prace, o co chodzi.

  • 2. Data: 2004-06-22 13:16:33
    Temat: Re: Strona WWW - umowa o dzieło
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@g...pl>

    Użytkownik "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl> napisał w
    wiadomości news:Xns95104A7479AD8rasrobklubchippl@127.0.0.1...

    > 1. Jak wygląda sprawa praw autorskich, jeżeli w umowie nie ma
    > nic na ten temat ?

    prawa autorskie materialne mozna przeniesc tylko pisemnie,
    jezeli umowa nie przekazala autorskich praw materialnych,
    to naleza one nadal do autora.

    --
    Krzysztof Gil, e-mail: k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne

  • 3. Data: 2004-06-22 14:51:38
    Od: "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl>

    Krzysztof Gil ukrywający sie jako k...@g...pl we wiadomości
    news:40d83136$1@news.home.net.pl naskrobał:

    > prawa autorskie materialne mozna przeniesc tylko pisemnie,
    > jezeli umowa nie przekazala autorskich praw materialnych,
    > to naleza one nadal do autora.

    Czyli rozumiem że bez mojej zgody nie mogą umieścić tej strony na żadnym
    serwerze.

    --
    [Pozdrawiam][huri-khan][GG 177094][klub.chip.pl/rasrob]

  • 4. Data: 2004-06-22 16:02:52
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@g...pl>

    Użytkownik "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl> napisał w
    wiadomości news:Xns9510AB842ED70rasrobklubchippl@127.0.0.1...
    > Krzysztof Gil ukrywający sie jako k...@g...pl we wiadomości
    > news:40d83136$1@news.home.net.pl naskrobał:

    > Czyli rozumiem że bez mojej zgody nie mogą umieścić tej strony na żadnym
    > serwerze.

    moga, przeciez ja kupili.

    Ty jednak nadal masz prawa autorskie niezbywalne,
    oraz autorskie prawa materialne do dziela.

  • 5. Data: 2004-06-22 19:56:02
    Od: "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl>

    Krzysztof Gil ukrywający sie jako k...@g...pl we wiadomości
    news:40d85830$1@news.home.net.pl naskrobał:

    > Ty jednak nadal masz prawa autorskie niezbywalne,
    > oraz autorskie prawa materialne do dziela.

    A czy mogą tę stronę bez mojej wiedzy zmieniać, uaktualniać ?
    Lub naprzykład coś zmienić na stronie i usunąć " Copyright" ze stopki lub
    ze źródła <meta name="author" content="Robert R"> ?

  • 6. Data: 2004-06-23 13:33:37
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@g...pl>

    Użytkownik "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl> napisał w
    wiadomości news:Xns9510DF205F5Brasrobklubchippl@127.0.0.1...
    > Krzysztof Gil ukrywający sie jako k...@g...pl we wiadomości
    > news:40d85830$1@news.home.net.pl naskrobał:

    > A czy mogą tę stronę bez mojej wiedzy zmieniać, uaktualniać ?

    tak, i w tym przypadku oni nabywaja prawa autorskie
    do dokonanych zmian/uaktualnien.

    > Lub naprzykład coś zmienić na stronie i usunąć " Copyright" ze stopki lub
    > ze źródła <meta name="author" content="Robert R"> ?

    autor (Ty) masz prawo do oznaczenia swego dziela. I oni
    nie moga bez Twojej zgody takowego oznaczenia usunac.
    A jezeli usuna i wpisza np. co innego, to bedzie plagiat.

  • 7. Data: 2004-06-23 13:48:03
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    > 2. Czy musze udostępnić hasło i login do serwisu prv.pl ?

    Login i haslo do PRV.PL nie jest im do niczego potrzebny bo to tylko
    przekierowanie na inna domene. Sam serwis fizycznie znajduje sie na platnym
    serwerze oplacanym przez zleceniodawce i jest dostepny pod 2 adresami:

    1. nazwa serwisu.prv.pl
    2. nazwa serwisu.nazwadomeny platnego serwera

    Lech Dubrowski

  • 8. Data: 2004-06-23 15:29:34
    Od: "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl>

    Lech Dubrowski ukrywający sie jako l...@p...onet.pl we wiadomości
    news:cbc1rt$4bj$1@nemesis.news.tpi.pl naskrobał:

> [...]
    > adresami:
    >
    > 1. nazwa serwisu.prv.pl
    > 2. nazwa serwisu.nazwadomeny platnego serwera

    Serwer jest opłacany przez Zleceniodawce. Ja z grzeczności założyłem alias
    "......prv.pl" (wiadomo, że założenie domeny .pl .com.pl jest troche
    kosztowne), strona jest tylko "ulotką informacyjną" nie jest to żaden
    poważny projekt. Zleceniodawcy nazwa (.....prv.pl) sie spodobała (w
    umowie nie ma nic na temat prv.pl). Firma zrobiła sobie kalendarze i
    wizytówki z adresem ...prv.pl.
    Czy musze udostępnić im login i hasło do domeny prv.pl ?? W umowie nie ma
    nic na ten temat.
    TIA

  • 9. Data: 2004-06-23 16:11:47
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    > Firma zrobiła sobie kalendarze i wizytówki z adresem ...prv.pl.

    Wedlug opinii fachowcow od marketingu to nie wzbudza zaufania jak firma ma
    serwis na darmowej domenie, a prv.pl to darmowa domena.

    > Czy musze udostępnić im login i hasło do domeny prv.pl ?? W umowie nie ma
    > nic na ten temat.
    > TIA

    Haslo i login do prv.pl potrzebne jest tylko wtedy kiedy chce sie zmienic
    jej nazwe lub adres serwera, na ktorym fizycznie znajduja sie pliki. bo
    jesli firma zmieni nazwe lub umiesci serwis na innym serwerze to wtedy adres
    na prv.pl stanie sie nieaktualny.

    Moim zdaniem ta sprawa powinna byc rozstrzygnieta w umowie bo nie wiem czy
    istnieja jakiekolwiek regulacje prawne w tej dziedzinie.

    Lech Dubrowski

  • 10. Data: 2004-06-24 15:13:37
    Od: "Fanatyk" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > tak, i w tym przypadku oni nabywaja prawa autorskie
    > do dokonanych zmian/uaktualnien.

    dlaczego moga? Przeciez nie mozna ingerowac w dzielo bez zgody autora, ktore
    stanowi pewna calosc. Skoro on stworzyl strone to jest jej autorem, zas jego
    zleceniodawcy moga ja wykorzystywac, a nie ja zmianiac. Chyba, ze w umowie
    bylo inaczej.
    Myle sie?