  • 1. Data: 2004-06-22 08:11:56
    Temat: Sposoby egzekwowania alimentow od ojca
    Od: gumis <g...@g...pl>

    Cze,

    mam taka sytuacje, ze kobieta z ktora aktualnie jestem ma dziecko
    ze swoim mezem (jeszcze nie sa po rozwodzie) ostanio byla sprawa
    w sadzie w temacie alimentow, ugoda na 400 PLNow. ojciec dziecka
    jest nam winny w tej chwili 1100 PLNow - alimenty zasadzone od
    marca tego roku, dwa tygodnie temu zrobil przelew na konto 300 PLNow,
    a 200 zaplacil w marcu na przedszkole. Mimo rozmow zeby wreszczie
    zaplacil, mimo straszenia komornikiem, policja, nic nie udalo nam sie
    wskurac.

    Chcialem abyscie zweryfikowali to co mi sie wydaje na temat mozliwosci
    jakie mamy:

    1. Komornik
    2. Wizyta u pracodawcy z wnioskiem o potracanie alimentow i
    przekazywanie ich nam na konto.
    3. Wizyta na policji w celu zlozenia doniesienia o popelnieniu
    przestepstwa o uchylaniu sie od placenia alimentow.

    Takie moim zdaniem mamy mozliwosci, czy dobrez mi sie wydaje ?

    Jesli dobrze mi sie wydaje to teraz nastepne pytania :)
    1. Gdzie szukac komornika ? W urzedzie skarbowym, w sadzie ?
    2. Ma ktos z Was lub wie skad sciagnac wzor podania do pracodawcy
    o przelewanie alimentow na knot Matki dziecka ?
    3. Czy pracodawca ma prawo odmowic wykonania naszej prosby ? Jesli
    ma prawo to czy to zalezy od wdzimisie pracodawcy czy musi podac
    jakis powod na podstawie jakiegos tam artykulu kodeksu jakiegos tam ?
    4. W jakim tempie dzialaja komornicy ? Czy jesli zglosimy sie do nich
    na poczatku lipca to jest jakas szansa na odzyskanie chociaz czesci
    kasy jeszcze w lipcu ?
    5. Czy te wszystkie czynnosci sa niezalezne czy moze w jakis sposob
    zaleza od siebie ? Np. zeby zlozyc doniesienie na policje to najpierw
    trzeba miec papierek od komornika o niemoznosci sciagniecia dlugu ?

    O i ostatnie pytanie (niestety biezemy taka mozliwosc pod uwage
    poniewaz ojciec dziecka ma w glebokim powazaniu sad) :

    Z tego co sie orientuje to w Polsce 80% spraw o nieplacenie alimentow w
    sadzie konczy sie wyrokiem wiezienia w zawieszeniu. Zakladajac, ze po
    zapadnieciu takiego wyroku ojciec nadal uchyla sie od placenia
    alimentow, to czy jesli znowu zalozona zostanie sprawa w sadzie to czy
    zostanie to uznane za recydywe i wtedy juz nie bedzie mowy o
    zawieszeniu ?

    Bardzo duzo tych pytan, ale naprawde jestes zieloni w tym temacie.
    Z gory dziekuje za pomoc,

    Gumis

  • 2. Data: 2004-06-22 08:24:12
    Temat: Re: Sposoby egzekwowania alimentow od ojca
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > 3. Czy pracodawca ma prawo odmowic wykonania naszej prosby ? Jesli
    > ma prawo to czy to zalezy od wdzimisie pracodawcy czy musi podac
    > jakis powod na podstawie jakiegos tam artykulu kodeksu jakiegos tam ?

    Nie mozecie isc do pracodawcy. To zadanie komornika. Co by to bylo gdyby
    kazdy wierzyciel chodzil do pracodawcy dluznika ... ;)

  • 3. Data: 2004-06-22 08:28:54
    Od: Piotr Woźniak <p...@n...pl>

    Mozemy, pracodawca moze wyplacac alimenty biezace.
    A od alimentow zaleglych jest tylko i wylacznie komornik.
    Przynajmniej tak czytalem, znaczy na jakims forum kobiety
    opisywaly, ze tak robily.

    Wozek

  • 4. Data: 2004-06-22 08:34:53
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    KrzysiekPP <k...@o...pl> naskrobał/a w

    > Nie mozecie isc do pracodawcy. To zadanie komornika. Co by to bylo
    > gdyby kazdy wierzyciel chodzil do pracodawcy dluznika ... ;)

    Jak najbardziej mogą iść do pracodawcy.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Nadzieja jest czyms posrodku miedzy skrzydlami i spadochronem.

  • 5. Data: 2004-06-22 08:44:30
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    gumis <g...@g...pl> naskrobał/a w news:cb8pmf$gap$1@news.onet.pl:

    W sądzie. A dokładny adres możesz znaleźć tu: http://www.komornik.pl/

> [...]
    > ma prawo to czy to zalezy od wdzimisie pracodawcy czy musi podac
    > jakis powod na podstawie jakiegos tam artykulu kodeksu jakiegos

    Może odmówić, gdy wynagrodzenie jest już zajęte przez komornika, albo
    alimenty mają być potrącane na rzecz kilku wierzycieli i nie starcza
    wynagrodzenia. Art. 88 kodeksu pracy.

    > 4. W jakim tempie dzialaja komornicy ? Czy jesli zglosimy sie do
    > nich
    > na poczatku lipca to jest jakas szansa na odzyskanie chociaz
    > czesci kasy jeszcze w lipcu ?

    Jak zgłosisz się na początku lipca, to jest spora szansa, że nie.
    Zacznie się sezon urlopowy, więc będzie to działać wolniej. Poza tym
    trzeba założyć sprawę, powysyłać pisma, zajęcia, a wynagrodzenie należy
    wypłacać do dziesiątego, który też jest na początku miesiąca.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    To all you virgins, thanks for nothing.

  • 6. Data: 2004-06-22 08:56:34
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Uzytkownik "gumis" <g...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > wskurac.
    >
    > Chcialem abyscie zweryfikowali to co mi sie wydaje na temat mozliwosci

    marne szanse w obecnych czasach- zycze powodzenia

    > 2. Wizyta u pracodawcy z wnioskiem o potracanie alimentow i
    > przekazywanie ich nam na konto.

    to jest najbardziej rozsadne- ale kolezanka musi pójsc ze swoim wyrokiem
    zasadzajacym alimenty

    > 3. Wizyta na policji w celu zlozenia doniesienia o popelnieniu
    > przestepstwa o uchylaniu sie od placenia alimentow.

    co? wysmieja cie i karza puknac ise w czólko.

    > Takie moim zdaniem mamy mozliwosci, czy dobrez mi sie wydaje ?
    >
    > Jesli dobrze mi sie wydaje to teraz nastepne pytania :)
    > 1. Gdzie szukac komornika ? W urzedzie skarbowym, w sadzie ?

    no napewno nie w US. komornicy dzialaja przy sadach

    > 2. Ma ktos z Was lub wie skad sciagnac wzor podania do pracodawcy
    > o przelewanie alimentow na knot Matki dziecka ?

    jejku, bierzesz czysta kartke i piszesz zwykle podanie.

    > 3. Czy pracodawca ma prawo odmowic wykonania naszej prosby ? Jesli
    > ma prawo to czy to zalezy od wdzimisie pracodawcy czy musi podac
    > jakis powod na podstawie jakiegos tam artykulu kodeksu jakiegos tam ?

    art. 88 kp
    &1
    ".......potracen na zaspokojenie swiadczen alimentacyjnych pracodawca moze
    dokonywac równiez bez postepowania egzekucyjnego, z wyjatkiem przypadków
    gdy:
    1) swiadczenia alimentacyjne maja byc potracane na rzecz kilku wierzycieli,
    a laczna suma, która moze byc potracona, nie wystarcza na pelne pokrycie
    wszystkich naleznosci alimentacyjnych,
    2) wynagtrodzenie za prace zostalo zajete w trybie egzekucji sadowej lub
    administracyjnej"
    &2
    "Potracen, o których mowa w &1, pracodawca dokonuje na wniosek wierzyciela
    na podstawie przedlozonego przez niego tytulu wykonawczego".
    > 4. W jakim tempie dzialaja komornicy ? Czy jesli zglosimy sie do nich
    > na poczatku lipca to jest jakas szansa na odzyskanie chociaz czesci
    > kasy jeszcze w lipcu ?

    chyba zartujesz!!!!!!!!!

> [...]
    > alimentow, to czy jesli znowu zalozona zostanie sprawa w sadzie to czy
    > zostanie to uznane za recydywe i wtedy juz nie bedzie mowy o

    nadzieja matka glupich (za przeproszeniem). w tym kraju nie ma
    sprawiedliwosci.

    > Bardzo duzo tych pytan, ale naprawde jestes zieloni w tym temacie.
    > Z gory dziekuje za pomoc,
    >
    > Gumis

    pozdr.
    b.

  • 7. Data: 2004-06-22 08:58:23
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie mozecie isc do pracodawcy. To zadanie komornika. Co by to bylo gdyby
    > kazdy wierzyciel chodzil do pracodawcy dluznika ... ;)

    co ty gadasz, człowieku!!!!!!!!!!!! gdyby można było polegać tylko na
    komornikach- nikt nigdy w życiui nie ściągnął by żadnych długów!!!!!! ma jak
    najbardziej prawo, jesli ma tytuł egzekucyjny

    pozdr.
    b.

  • 8. Data: 2004-06-22 08:58:35
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Jak najbardziej mogą iść do pracodawcy.

    A co w przypadku, gdy pracodawca odmowi ?

  • 9. Data: 2004-06-22 08:58:59
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    > A co w przypadku, gdy pracodawca odmowi ?

    nie może odmówić

    b.

  • 10. Data: 2004-06-22 09:08:41
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik bella pisze:

    > co ty gadasz, człowieku!!!!!!!!!!!! gdyby można było polegać tylko na
    > komornikach- nikt nigdy w życiui nie ściągnął by żadnych długów!!!!!! ma jak
    > najbardziej prawo, jesli ma tytuł egzekucyjny

    Można bezpośrednio u pracodawcy tylko w sprawach alimentacyjnych,
    czy we wszystkich gdzie mamy tytuł z klauzulą?