  • 11. Data: 2005-12-30 12:00:42
    Temat: Re: wspolnota mieszkaniowa - walka z dłużnikami (czyt. wiatrakami)
    Od: " m@rkop" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mj <m...@w...pl> napisał(a):

    > jak wygląda styk
    > wspólnoty z "wykluczonym" (naliczanie opłat, remonty itd.)?

    Nie można wykluczyć kogoś ze wspólnoty mieszkaniowej, tzn. nie może on
    być właścicielem mieszkania i nie należeć jednocześnie do wm.
    W Twojej sytuacji proponuję postępowanie upominawcze, które jest w miarę
    szybkie. A jeśli właściciele nadal będą trwale zalegać z wpłatami, to
    można ich mieszkanie w ostateczności zlicytować. Zapoznaj się z UoWL.
    Pzdr

  • 12. Data: 2005-12-30 12:11:19
    Od: mj <m...@w...pl>

    znalazłem na gazeta.pl

    ----

    pytanie na forum:

    witam mam pytanie jestem czlonkiem wspólnoty mieszkaniowej od 7 lat, do
    tej pory nigdy nie zalegałam z czynszem czyli kosztami zarządu, od 3 mcy
    mam kłopoty finansowe i zalegam za 1,5 miesiąca .Zarzad wystosował do
    mnie pismo ze odetnie mi ogrzewanie.Czy jest do tego jakaś podtawa
    prawna. ustawie o wałsnosci lokali jest wytraznie napisane ze
    długotrwałe zaleganie z czynszem grosi sadem itp. Proszę o jakąś
    porade.Dziękuję

    odpowiedź była taka:

    TAK. Jest takie prawo . k.c. Jeżeli zalegasz za dwa miesiące to mogą ci
    odciąć (na początek) media z wyłączeniem zimnej wody.

    ----

    [mj]moim zdaniem:

    Myślę, że ktoś kto udzielał odpowiedzi się pomylił. W KC to raczej na
    pewno nic nie ma na ten temat. O odcinaniu np. zimnej wody mówi ustawa o
    zaopatrzeniu w wodę i odprowadzaniu ścieków (jeżeli ktoś zalega za dwa
    okresy rozliczeniowe, to po spełnieniu rozmaitych wymogów
    proceduralnych, można odciąć również zimną wodę, ale należy wskazać
    punkt czerpalny. W prawie energetycznym z kolei jest coś na temat
    odcinania ciepełka, ale do wspólnoty to prawo nie ma zastosowania, bo
    nie jesteśmy przedsiębiorstwem w rozumieniu tej ustawy. I tu dochodzimy
    do KC, gdzie znajdziemy ogólne zasady postępowania w razie niewykonania
    zobowiązań.

    co sądzicie?

    pozdr
    mj

    p.s. w dalszym ciągu szukam uparcie podstawy prawnej do odcięcia CO (aby
    zamknąć usta adwersarzom/dłużnikom - choć na chwile).

  • 13. Data: 2005-12-30 14:44:27
    Od: mj <m...@w...pl>

    pestifer napisał(a):

    > my zrobilismy tak z woda. pomoglo

    Obyło się bez pozywania WM do sądu ?? Najbardziej się boję, że nas pozwą...

    pozdr
    mj

  • 14. Data: 2005-12-30 15:41:24
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

  • 15. Data: 2005-12-30 15:47:41
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@m...pl>

    In article <dp2qce$b3j$1@nemesis.news.tpi.pl>, m...@w...pl says...
    > Jakie są narzędzia (zgodne z prawem oczywiście) do walki z takimi
    > dłużnikami, jakich Państwo metod używacie?

    Odciac kablowke. Efekt lepszy niz z CO. Moze byc zimno, ale TV musi
    byc:)

    --
    KRZYZAK

  • 16. Data: 2005-12-30 16:10:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mj wrote:

    > Obyło się bez pozywania WM do sądu ?? Najbardziej się boję, że nas pozwą...

    i niestety będa mogli.

  • 17. Data: 2005-12-30 18:02:55
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    > Obyło się bez pozywania WM do sądu ?? Najbardziej się boję, że nas
    > pozwą...

    nie sadze. tak postapilismy z indywidualnymi mieszkaniami. firmie, ktora ma
    1 lokal odcielismy ogrzewanie. dla scislosci jest to biedronka. jacyz byli
    potem mili, a jak prypuszczasz maja oni swoja rzesze prawnikow. bylo to w
    zeszlym roku i wczesnie dyskutowalismy tutaj o tym problemie. przeciez jak
    ktos nie placi to ktos inny musi za niego. kto? inny czlonek wspolnoty. wiec
    jakie prawo zmusi osobe prywatna do placenia za media innej osoby?

  • 18. Data: 2005-12-31 12:00:23
    Od: w...@g...pl (wisp1966)

    mj napisał(a):

    > A teraz pytanie: czy taki krok odcięcia dostawy CO jest zgodny z prawem?

    Jest niezgodny z prawem - byly juz wyroki Sadu Najwyzszego w podobnych
    sytuacjach.

    > Czy Wspólnota jest dostawcą energii i jeśli tak to czy obowiązują ją
    > takie same przepisy jak np. ciepłownię, elektrownię ?

    Wspolnota nie jest dostawca energii i nie ma prawa ingerowac w prawa
    dostawcy.

    > pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi!
    > Marcin Jasiński

    Jesli chcesz wiecej informacji - zapraszam na priv: v...@g...pl
    Pzdr
    A.

  • 19. Data: 2005-12-31 12:04:16
    Od: w...@g...pl (wisp1966)

    mj napisał(a):

    > ile ja bym dał, aby o tym gdzieś poczytać, albo najlepiej znaleźć osobę,
    > która takie próby ( z odcięciem CO ) czyniła...
    >
    > pozdrawiam
    > mj

    Sluze uprzejmie wszelkimi informacjami - wlasnie mojego kolege odcieto
    od ogrzewania wspolnoty (aczkolwiek nie z powodu nieplacenia).
    pzdr
    A.
    P.S. Jak zwykle - po szczegolowe info zapraszam do mojego kolegi na
    priv: v...@g...pl
    Jesli wszyscy chca cos wiedziec - poprosze go, zeby pisal na grupe.
    pzdr
    A.

  • 20. Data: 2005-12-31 12:07:47
    Od: w...@g...pl (wisp1966)

    mj napisał(a):

    > a swoją drogą to ciekawe jak to wygląda gdy się jakiś lokal wykluczy...
    > wtedy zapewne właściciel traci określone prawa, ale jak wygląda styk
    > wspólnoty z "wykluczonym" (naliczanie opłat, remonty itd.)?
    >
    > pozdrawiam
    > mj

    Czegos nie rozumiecie - Wspolnota, to nie Spoldzielnia i tutaj nie mozna
    kogos "wykluczyc". On nadal pozostanie wlascicielem i zachowa wszelkie
    prawa. Odsylam do "Ustawy o Wlasnosci Lokali" - tam jest wiekszosc
    rzeczy dotyczacych dzialania Wspolnoty, potem Kodeks Cywilny (rozdzial o
    wspolwlasnosci), a potem inne ustawy (m. in. Prawo Energetyczne).
    pzdr
    A.