  • 1. Data: 2005-12-30 08:15:07
    Temat: wspolnota mieszkaniowa - walka z dłużnikami (czyt. wiatrakami)
    Od: mj <m...@w...pl>

    Witam!

    Jestem członkiem zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej, borykamy się z jakże
    częstym problemem zaległości w opłatach za mieszkanie u niektórych
    mieszkańców. Mam dwa pytania:

    Pierwsze, bardzo ogólne pytanie (w szczególności do osób które mają do
    czynienia ze wspólnotami/spółdzielniami/zgm-ami):

    Jakie są narzędzia (zgodne z prawem oczywiście) do walki z takimi
    dłużnikami, jakich Państwo metod używacie?

    --

    Drugie pytanie:

    Na ostatnim zebraniu właścicieli podjęto uchwałę dającą Zarządowi
    narzędzie do walki z dłużnikami, co więcej zobowiązano go do odcięcia
    dostaw centralnego ogrzewania do mieszkań dłużników - jesli do dnia
    16.01.2006 nie zostaną uregulowane zaległości wobec Wspólnoty (aby uciąć
    dyskusję odnośnie aspektów moralnych tego rozwiązania pragnę powiedzieć,
    że owi dłużnicy są bardzo dobrze sytuowani i stać ich na zapłacenie
    zaległości - nie płacą ponieważ się na Wspólnotę obrazili).

    A teraz pytanie: czy taki krok odcięcia dostawy CO jest zgodny z prawem?
    Czy Wspólnota jest dostawcą energii i jeśli tak to czy obowiązują ją
    takie same przepisy jak np. ciepłownię, elektrownię ?

    pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi!
    Marcin Jasiński

  • 2. Data: 2005-12-30 08:26:19
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dp2qce$b3j$1@nemesis.news.tpi.pl>, mj wrote:
> [...]
    >
    > Jakie są narzędzia (zgodne z prawem oczywiście) do walki z takimi
    > dłużnikami, jakich Państwo metod używacie?

    U nas sprawa została skierowana do sądu (dług 6tys.), efektów nie
    znam, bo o sprawie zapomniałam i się nie interesowałam. Przy okazji
    zapytam.

    > narzędzie do walki z dłużnikami, co więcej zobowiązano go do odcięcia
    > dostaw centralnego ogrzewania do mieszkań dłużników - jesli do dnia

    A jak to jest fizycznie możliwe?

    Renata

  • 3. Data: 2005-12-30 08:36:45
    Od: mj <m...@w...pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > U nas sprawa została skierowana do sądu (dług 6tys.), efektów nie
    > znam, bo o sprawie zapomniałam i się nie interesowałam. Przy okazji
    > zapytam.

    no właśnie, z sądem tak jest, że sie kieruje do niego potem sie czeka,
    czeka, czeka i zapomina a dłużnicy śmieją się z tego...

    > A jak to jest fizycznie możliwe?

    Jest, mamy na klatkach skrzynki na klucz, a w nich zawory kulowe na CO
    każdego mieszkania osobno (robimy jeden ruch i w mieszkaniu zima).

    pozdr
    mj

  • 4. Data: 2005-12-30 09:03:42
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Jakie są narzędzia (zgodne z prawem oczywiście) do walki z takimi
    > dłużnikami, jakich Państwo metod używacie?

    Po pierwsze możecie klienta wyrzucić ze wspólnoty. Spółdzielnie mają gorzej, bo
    nie ma obowiązku bycia członkiem Spółdzielni a we wspólnocie jest inaczej.
    Pozew uproszczony to jakieś 2-3 tygodnie, potem nakaz i komornik. Jeśli goście
    złożą sprzeciw, wtedy sprawa trafi do sądu i wtedy może być różnie - w nas od
    pozwu poprzez nakaz do wyroku trwało to 6 miesięcy (Warszawa). W normalnych
    miejscowościach będzie pewnie szybciej.

    > co więcej zobowiązano go do odcięcia
    > dostaw centralnego ogrzewania do mieszkań dłużników

    Obawiam się, że niestety nie możecie tego zrobić (gdzieś czytałem, niestety nie
    pamiętam gdzie).

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 5. Data: 2005-12-30 09:21:22
    Od: mj <m...@w...pl>

    Czapla napisał(a):

> [...]
    > pozwu poprzez nakaz do wyroku trwało to 6 miesięcy (Warszawa). W normalnych

    No tak, ale wtedy my poprzez komornika sprzedajemy całe jego mieszkanie?
    (dług max 6 tys.) Przecież wykluczenie ze wspólnoty nic nie zmieni jego
    mieszkanie jest nadal w budynku, dostarczane są media itp itd. Dług
    będzie na nowo się pojawiał...

    > Obawiam się, że niestety nie możecie tego zrobić (gdzieś czytałem, niestety nie
    > pamiętam gdzie).

    ile ja bym dał, aby o tym gdzieś poczytać, albo najlepiej znaleźć osobę,
    która takie próby ( z odcięciem CO ) czyniła...

    pozdrawiam
    mj

  • 6. Data: 2005-12-30 09:50:22
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dp2u6u$llv$1@atlantis.news.tpi.pl>, mj wrote:

    > ile ja bym dał, aby o tym gdzieś poczytać, albo najlepiej znaleźć osobę,
    > która takie próby ( z odcięciem CO ) czyniła...

    A pytałeś (szukałeś) już na forach (i stronach) wspólnotowych, np. w
    GW?

    Renata

  • 7. Data: 2005-12-30 10:06:46
    Od: mj <m...@w...pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > A pytałeś (szukałeś) już na forach (i stronach) wspólnotowych, np. w
    > GW?
    >
    > Renata

    byłem już na www.wm.info.pl oraz http://www.miwspolnota.waw.pl/ posłałem
    też kilka maili... co do stron samych wspólnot to i owszem
    przejrzałem, ale niestety brak tam mowy o podstawach prawnych (bardziej
    traktują o codziennym zyciu wspólnoty) - przyznaję, że stron jest tak
    wiele, że ich przeglądanie mi jeszcze trochę czasu zajmie i pewnie coś
    na nich jednak dla siebie znajdę.

    dzięki za namiar na GW - przepatrzę i tam (już widzę kilka ciekawych
    artykułów)

    pozdrawiam
    mj

  • 8. Data: 2005-12-30 10:22:06
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dp30tn$2t0$1@nemesis.news.tpi.pl>, mj wrote:

    > dzięki za namiar na GW - przepatrzę i tam (już widzę kilka ciekawych
    > artykułów)

    Tam są dwa podobne: Wspólnoty mieszkaniowe i Wspólnota i spółdzielnia.
    Polecam to pierwsze. Ot, choćby taki wynik:
    http://tinyurl.com/cuqwv

    Renata

  • 9. Data: 2005-12-30 10:54:03
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > No tak, ale wtedy my poprzez komornika sprzedajemy całe jego mieszkanie?
    > (dług max 6 tys.)

    Po co zaraz mieszkanie? Jak wparuje komornik to zawsze coś w chałupie znajdzie,
    zwłaszcza, że jak pisałeś goście do najbiedniejszych nie należą. Dług można też
    sprzedać, wtedy fachowcy wypłuczą klienta szybko i skutecznie.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 10. Data: 2005-12-30 11:13:22
    Od: mj <m...@w...pl>

    Czapla napisał(a):

> [...]
    > zwłaszcza, że jak pisałeś goście do najbiedniejszych nie należą. Dług można też
    > sprzedać, wtedy fachowcy wypłuczą klienta szybko i skutecznie.

    w sumie po to, aby się delikwenta pozbyć permanentnie ze Wspólnoty, bo
    wykluczenie go oraz wyczesanie zaległości to na jakiś czas... on i jego
    mieszkanie pozostaną nadal w naszym budynku i znowu nie będzie płacił...
    ale cóż, z drugiej strony bez takich ludzi w otoczeniu życie byłoby za
    proste...

    a swoją drogą to ciekawe jak to wygląda gdy się jakiś lokal wykluczy...
    wtedy zapewne właściciel traci określone prawa, ale jak wygląda styk
    wspólnoty z "wykluczonym" (naliczanie opłat, remonty itd.)?

    pozdrawiam
    mj