eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowspolnota mieszkaniowa - walka z dłużnikami (czyt. wiatrakami) › Re: wspolnota mieszkaniowa - walka z dłużnikami (czyt. wiatrakami)
    From: mj <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspolnota mieszkaniowa - walka z dłużnikami (czyt. wiatrakami)
    Date: Fri, 30 Dec 2005 13:11:19 +0100

    znalazłem na gazeta.pl

    ----

    pytanie na forum:

    witam mam pytanie jestem czlonkiem wspólnoty mieszkaniowej od 7 lat, do
    tej pory nigdy nie zalegałam z czynszem czyli kosztami zarządu, od 3 mcy
    mam kłopoty finansowe i zalegam za 1,5 miesiąca .Zarzad wystosował do
    mnie pismo ze odetnie mi ogrzewanie.Czy jest do tego jakaś podtawa
    prawna. ustawie o wałsnosci lokali jest wytraznie napisane ze
    długotrwałe zaleganie z czynszem grosi sadem itp. Proszę o jakąś
    porade.Dziękuję

    odpowiedź była taka:

    TAK. Jest takie prawo . k.c. Jeżeli zalegasz za dwa miesiące to mogą ci
    odciąć (na początek) media z wyłączeniem zimnej wody.

    ----

    [mj]moim zdaniem:

    Myślę, że ktoś kto udzielał odpowiedzi się pomylił. W KC to raczej na
    pewno nic nie ma na ten temat. O odcinaniu np. zimnej wody mówi ustawa o
    zaopatrzeniu w wodę i odprowadzaniu ścieków (jeżeli ktoś zalega za dwa
    okresy rozliczeniowe, to po spełnieniu rozmaitych wymogów
    proceduralnych, można odciąć również zimną wodę, ale należy wskazać
    punkt czerpalny. W prawie energetycznym z kolei jest coś na temat
    odcinania ciepełka, ale do wspólnoty to prawo nie ma zastosowania, bo
    nie jesteśmy przedsiębiorstwem w rozumieniu tej ustawy. I tu dochodzimy
    do KC, gdzie znajdziemy ogólne zasady postępowania w razie niewykonania
    zobowiązań.

    co sądzicie?

    pozdr
    mj

    p.s. w dalszym ciągu szukam uparcie podstawy prawnej do odcięcia CO (aby
    zamknąć usta adwersarzom/dłużnikom - choć na chwile).