  • 61. Data: 2010-08-09 01:26:09
    Temat: Re: wspolnota mieszkaniowa typu kuriozum
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Big Jack in news:4c5eb3e8$1@news.home.net.pl
    [.......]
    > Aż się prosi
    > żeby zapytać o uchwałę na temat obligatoryjnego zamknięcia okien.

    otóż to.
    Ale i prosi sie o odpowiedz na pytanie: wspolnota moze uchwalic najbardziej
    bzdurną uchwałę?? Przeciez jak ktos kupil mieszkanie, to nie mozna
    produkowac uchwal, ktore na przyklad gwarantuja zaduch na klatce schodowej,
    bo pozostali lokatorzy wychowywali sie dotąd w smrodzie i takiego smrodu
    chca.

    > Jak będzie odpowiednia uchwała na dowolną bzdurę, to tak (zawsze można
    > ją zaskarżyć).

    zaskarżyć? jak? do kogo? znasz może podstawę prawną?

    A tak nawiasem:
    co, jesli lokatorzy _tylko_ protestuja przeciwko otwieraniu okna? [ale
    problem, ja piernicze :)
    Co, jesli nie ma żadnej uchwały, a tylko protesty? [z tego co wiem, to nie
    ma zadnych protestow]
    Czy jesli tylko protesty, to ma to jakies znaczenie, czy w takiej sprawie,
    jak uzywanie wspolnego okna :) musi byc uchwala, że okna nie otwieramy?

  • 62. Data: 2010-08-09 01:26:12
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Big Jack in news:4c5eed9f$1@news.home.net.pl
    > W wiadomości
    t.pl
    > Pod warunkiem, że nie będzie to jej własny interes nie majacy pokrycia z
    > interesem wiekszości

    obawiam sie, że ta dramatyczna sprawa okna to jej prywatna wojna i to jest
    powodem donosu do administratora [tak pozwole sobie to nazwac] w sprawie,
    ktora - faktycznie - dotyczy juz interesu wszystkich lokatorow.
    Obrzydliwosc takiej metody tym latwiej jest widoczna, że dopoki nie bylo tam
    sprawy okna - nie bylo sprawy dodatkowego lokatora...

  • 63. Data: 2010-08-09 01:26:15
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Big Jack in news:4c5efab6$1@news.home.net.pl
    > W wiadomości
    t.pl
    > Tego nie wiemy. Być może to było tylko szeptane na ucho przez
    > "przewodniczącą".

    daję glowe, że to nie zarzad wystosowal takie pismo do wynajetego przez
    siebie administratora,ale to radosna szeptana tworczosc szefowej wspolnoty.
    To oczywiscie nie ma wiekszego znaczenia dla calej sprawy.

  • 64. Data: 2010-08-09 01:26:42
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Zbynek Ltd. in news:i3log3$rca$1@news.onet.pl
    [...............]
    > Niektórzy w swoim małym, misiowym móżdżku mają zakodowane, że jak
    > się otworzy okno, to jest zimniej.
    > Nie docierają do nich argumenty, że jak na zewnątrz jest temperatura
    > +35 w cieniu, a w pomieszczeniu +25, to otworzenie okna i wentylacja
    > spowoduje, że w pomieszczeniu też będzie +35, kubatura się nagrzeje
    > i w nocy nadal będzie +35. Najweselej już otwierać okna od
    > południowej, nagrzanej strony, gdy mamy tam temperaturę z +50.
    > Chłódź się człowieku w tym, chłódź.

    Ty dajesz przyklad jak z huty Warszawa, a zycie jest prostsze i odpowiedz
    prosta: lepsze 28 stopni swiezego, ale i w ciaglym w ruchu powietrza z
    zacienionej ulicy, niz 25 stopni smrodu w zamknietym pomieszczeniu.

  • 65. Data: 2010-08-09 03:41:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    1634Racine wrote:

    > otóż to.
    > Ale i prosi sie o odpowiedz na pytanie: wspolnota moze uchwalic
    > najbardziej bzdurną uchwałę??

    tak,
    z tym, że można uchwałę zaskarżyć do sądu.

    > zaskarżyć? jak? do kogo? znasz może podstawę prawną?

    do sądu

    http://www.google.com/search?sourceid=chrome&ie=UTF-
    8&q=zaskar%C5%BCenie+uchwa%C5%82y+wsp%C3%B3lnoty+mie
    szka%C5%84c%C3%B3w

  • 66. Data: 2010-08-09 06:16:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości grup
    > za chwile moja znajoma pojedzie na jakies dwa miesiace do krakowa mieszkac u
    > tego swojego przyjaciela [zresztą na takich samych warunkach] i pewnie ma
    > zglosic u siebie, że nikt nie bedzie mieszkal, czyli ze wniesie zero oplat za
    > dwa miesiace?
    > dla mnie to jakas paranoja :)

    Powinna tak zrobić jak nikt u niej nie będzie przesiadywać.

  • 67. Data: 2010-08-09 07:13:57
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał

    > To najwyraźniej Ty nie potrafisz zauważyć, że przebywanie 20 na 30 dni w
    > każdym miesiącu "gościa" to już nie gościna tylko zamieszkanie.

    I wg Ciebie jest równoznaczne z prowadzeniem "minihotelu"?
    Lodu na głowę :-/

    > Nic, natomiast opłaty za śmieci i czasami za wodę jak najbardziej mają.

    A najczęściej nie mają. Multum ludzi za wodę płaci wg własnego licznika, a
    za śmieci wg metrażu (np. u mnie tak jest - mieszkanie własnościowe, więc i
    wspólnota też jest). Tak więc zamieszkanie nawet tabuna gości nie miałoby
    tutaj żadnego znaczenia.

  • 68. Data: 2010-08-09 07:14:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Danusia pisze:

    > Ci co jeżdżą do Hiszpani czy Grecji to wiedzą że jak są upały to należy
    > pozamykać okna, spuścić żaluzje lub rolety i włączyć klimatyzację (jak
    > jest). Otwarte okno oznacza że temperatura w pomieszczeniu jest (zwłaszcza
    > wieczorem) znacznie wyższa niż na zewnątrz.

    JEŚLI jest klimatyzacja albo przynajmniej te rolety/żaluzje.

    A tak masz szklarnię.

  • 69. Data: 2010-08-09 07:17:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    1634Racine pisze:

    > co to za wtrynianie nosa w czyjes zycie prywatne, co i kogo moze obchodzic,
    > czy znajoma gosci brata, swata, czy kochanka? Czy jak przyjedzie rodzina na
    > trzy tygodnie z Panamy, potem wyjedzie, potem rodzice ze wsi na dwa
    > tygodnie, to ma placic wiekszy czynsz z tego tytulu?

    Co innego jednorazowa wizyta, a co innego regularne mieszkanie przez
    cały czas.

    Niech znajoma płaci uczciwie.

  • 70. Data: 2010-08-09 07:23:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof pisze:

> [...]
    > a za śmieci wg metrażu (np. u mnie tak jest - mieszkanie własnościowe,
    > więc i wspólnota też jest). Tak więc zamieszkanie nawet tabuna gości nie

    Woda - teraz jak są liczniki - zgoda.

    Ale płacenie za śmieci od metrażu to jakieś kuriozalne rozwiązanie.

    Pusty metraż śmieci nie generuje.