  • 1. Data: 2002-05-21 08:17:20
    Temat: [wspólnota mieszkaniowa] faktury VAT
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Mam takie pytanie dot. wspólnot mieszkaniowych.

    Czy zarządca budynku (firma działająca w imieniu wspólnoty mieszkańców) ma
    obowiązek wystawiania na życzenie lokatora, faktur VAT rozliczając się
    pobranych zaliczek na czynsze, opłaty eksploatacyjne itp.?

    U mnie po 1/2 roku rozdystybuowali jakieś dokumenty księgowe zawierające
    rozliczenie za okres. Są tam pieczątki itp. ale czy US uzna to za dokument
    równoważny fakturze VAT?

    Czy na podstawie ich dokumentu będzie można rozliczyć zaliczki pobrane na
    wydzielony fundusz remontowy?

    Generalnie nie podoba mi sie, że nie ma faktury VAT, ale być może nie jest to
    konieczne?

    Pozdrowienia,
    Piotr