  • 1. Data: 2002-05-21 07:45:58
    Temat: interpretacja rozporzadzenia MEN
    Od: "v" <v...@p...onet.pl>

    witam
    moze ktos wie jak zinterpretowac zapis w rozporzadzeniu MEN z dn 27 sierpnia
    2001r w sprawie warunkow i trybu przyjmowania uczniow do publicznych
    przedszkoli i szkol oraz do przechodzenia z jednych typow szkol do innych
    (dz . u. z 2001 nr 97, poz. 1054). , w ktorym jest napisane
    " 1. do klasy pierwszej gimnazjum prowadzonego przez gmine przyjmuje sie:
    1) z urzedu - absolwentow szescioletnich szkol podstawowych zamieszkalych w
    obwodzie gimnazjum,
    2) na prosbe rodzicow (prawnych opiekunow) absolwentow szescioletnich szkol
    podstawowych zamieszkalych poza obwodem danego gimnazjum, w przypadku gdy
    gimnazjum dysponuje wolnymi miejscami, ..."
    mieszkamy w obwodzie tej szkoly ale nie jestesmy tam zameldowani poniewaz
    jest to dom wynajety ( i oczywiscie mamy umowe najmu)
    dyrektor tlumaczac sie brakiem meldunku uparcie odmawia przyjecia corki do
    szkoly

    dzieki za kazda pomoc
    pzdr
    magda

  • 2. Data: 2002-05-21 08:17:46
    Temat: Re: interpretacja rozporzadzenia MEN
    Od: "Mikrus" <n...@g...pl>

    Użytkownik "v" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    (ciach)
    > dyrektor tlumaczac sie brakiem meldunku uparcie odmawia przyjecia corki do
    > szkoly

    Nie ma prawa odmawiać przyjęcia, gdyż jest spełniony wymóg wymieniony przez
    Ciebie w pkt.1.
    Tytułem uprawniającym zajmowanie mieszkania jest umowa najmu, zaś dla
    dyrektora tej szkoły obligujace jest Twoje oświadczenie. Dyrektor szkoły
    swoje stanowisko mówiące, że jedynie posiadanie zameldowania jest dla niego
    wyłącznym i jedynem potwierdzeniem zamieszkiwania na danym terenie winien
    poprzeć wskazaniem konkretnego przepisu administracyjnego tak stanowiącego -
    a takowego brak, czyli ma obowiązek przyjąć.
    Napisz i idź z pismem osobiście do organu prowadzącego szkołę.
    A tak na marginesie: dlaczego nie zameldujesz się wraz z dzieckiem? Podstawa
    do tego jest - właśnie ta umowa najmu
    m.

  • 3. Data: 2002-05-21 08:32:08
    Od: "v" <v...@p...onet.pl>

    dzieki za szybko odpowiedz,
    niestety sytuacja nie jest taka prosta, jezeli sie tam zamelduje bez wiedzy
    wlascicieli domu to moge byc pewna , ze bede musiala sie zaraz wyprowadzic,
    poniewaz oni na meldunek ( tynczasowy bo nie marze nawet o stalym) nie
    zgadzaja sie. Obecnie nie mam szans na zadne inne mieszkanie z mozliwoscia
    zameldowania. Dyrektor wie , ze mamy umowe najmu ale nawet nie chcial jej
    zobaczyc, zlozylam juz podanie do kuratorium i bylam dzisiaj u prezydenta
    miasta i wyciagam wniosek z tej ostatniej wizyty: dyrektor i prezydent to
    jedna klika i kolesie od kielicha. stwierdzilismy z mezem , ze sprawe
    skierujemy do ministerswa.
    jeszcze raz dziekuje za szybka reakcje bardzo mnie podbudowala i mam zapal
    zeby walczyc dalej.
    Użytkownik Mikrus <n...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:accvrh$87g$...@n...tpi.pl...

  • 4. Data: 2002-05-21 08:52:40
    Od: "Mikrus" <n...@g...pl>

> [...]
    > skierujemy do ministerswa.
    > jeszcze raz dziekuje za szybka reakcje bardzo mnie podbudowala i mam zapal

    Dyrektor szkoły ma OBOWIĄZEK swoją decyzję przedstawić na piśmie. Wówczas
    będzie tam wymieniona podstawa prawna do odmownej decyzji co będzie
    stanowiło podstawę do odwołania, etc..
    Tak czy owak jego interpretacja przepisu jest absurdalna, bo np. gdyby
    dziecko było zameldowane w Zakopanem a mieszkało (bez zameldowania) w
    Gdańsku to oznaczałoby, że ma jeździć do Zakopanego do szkoły co dzień.?
    Daj mi znać na priv.co się dzieje. Mogę pomóc odrobinkę w MENiS-ie, gdyż
    w tej strukturze pracuję.
    Pisz na adres: q...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2002-05-23 14:31:43
    Temat: grunt to maniery
    Od: "Mikrus" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Mikrus" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "v" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    (ciach)
    > Daj mi znać na priv.co się dzieje. Mogę pomóc odrobinkę w MENiS-ie, gdyż
    > w tej strukturze pracuję.
    > Pisz na adres: q...@p...onet.pl

    Rozumiem, że już nic nie potrzebujesz skoro całkowicie zignorowałaś moją
    deklarację pomocy...
    Szkoda, że nawet przesłanie słówka"dziękuję" było zbyt trudne
    m.

  • 6. Data: 2002-06-03 19:14:19
    Temat: Re: grunt to maniery
    Od: "NOA" <m...@p...onet.pl>