  • 1. Data: 2002-05-21 08:35:02
    Temat: Jazda niezarejestrowanym pojazdem
    Od: "Szarak" <s...@i...pl>

    Mam samochod w trakcie odprawy celnej (po odprawie ostatecznej, czekam
    na dokumenty) i zaistniala potrzeba pilnego wyjazdu. Slyszalem, ze po
    wykupieniu ubezpieczenia granicznego, bede mogl poruszac sie po terytorium
    RP na oryginalnych tablicach, podobno jest to normalna praktyka - opinia
    "laweciarzy". Auto ma wazny przeglad techniczny wykonany juz w kraju. Jednak
    gdy zadzwonilem do Wydzialu Ruchu Drogowego Policji, poinformowano mnie, ze
    w zadnym wypadku nie moge jezdzic niezarejestrowanym samochem, bez wzgledu
    na to czego bym nie wykupil. Czy zna ktos moze jakies podstawy prawne
    dotyczace tego tematu? Auto bylo uzytkowane we Francji, a sprowadzone
    zostalo z Belgii. Z gory dziekuje za pomoc.

    Pozdrawiam
    Szarak

  • 2. Data: 2002-05-21 09:16:16
    Temat: Re: Jazda niezarejestrowanym pojazdem
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Szarak wrote:

> [...]
    > dotyczace tego tematu? Auto bylo uzytkowane we Francji, a sprowadzone
    > zostalo z Belgii. Z gory dziekuje za pomoc.

    W UE jest taki dokument jak Miedzynarodowy Dowod Rejestracyjny,
    jak tymczasowy dowod rejestracyjny + czasowy numer rejestracyjny.
    Po sprzedazy pojazdu, poprzedni wlasciciel zglasza fakt sprzedazy w
    swoim wydziale komunikacji i dokonuje wyrejestrowania pojazdu ( tutaj
    Francja lub Belgia - patrz dokumenty).
    Zatem sprawdz czy masz pojazd wyrejestrowany za granica i czy masz
    tymczasowy/miedzynarodowy dowod rejestracyjny i jakie masz tablice
    rejestracyjne , z jakim okresem waznosci.
    A dodatkowo jakie dokumenty celne posiadasz dla okazania policji w
    czasie kontroli.
    Jezeli masz paszport polski, a pojazd na zagranicznych numerach to moga
    pytac, jak przekroczyl granice.
    Poza tym sprawdz zakres ew. ubezpieczenia.

    Ale finalnie i tak glos decydujacy bedzie miala kontrola drogowa, gdy
    cie zatrzymaja.

    Zapytaj takze w urzedzie celnym.

    Jacek
    --
    True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.
    Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2002-05-21 10:44:39
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    ostatecznej, czekam

    > W UE jest taki dokument jak Miedzynarodowy Dowod Rejestracyjny,
    > jak tymczasowy dowod rejestracyjny + czasowy numer rejestracyjny.

    Ale Polska nie jest w UE i można sobie takim czymś "podetrzeć".

    Leszek