  • 1. Data: 2005-03-07 21:11:16
    Temat: wspolnota mieszkaniowa
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    prosze o porade. wlasnie odbylo sie zebranie wspoloty. odroczone na miesiac.
    70 % we wspolnocie nabyla spolka cywilna. repezentant przyszedl z
    prawnikiem, ktory upiera sie, ze wspolnicy glosuja osobno i nie ma tu
    zastosowania przepis o 20 % udzialowcow wnoszacych o metodzie glosowania
    jeden mieszkaniec-jeden glos. jest to dla mnie beznadziejna bzdura ale
    zapewne zaskarza tak podejmowane uchwaly. czy mozna sie powolac
    jednoznacznie na jakis przepis, prawo zeby podeprzec swoje racje?

  • 2. Data: 2005-03-07 22:04:06
    Temat: Re: wspolnota mieszkaniowa
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d0ig2k$5th$1@atlantis.news.tpi.pl>, pestifer wrote:
> [...]
    > prawnikiem, ktory upiera sie, ze wspolnicy glosuja osobno i nie ma tu
    > zastosowania przepis o 20 % udzialowcow wnoszacych o metodzie glosowania

    Nie wiem o co im chodzi, pewnie wciskają kit, bo w UoWL stoi to co
    poniżej i nie widzę jakichś wyjątków.

    "2. Uchwały zapadają większością głosów właścicieli lokali, liczoną
    według wielkości udziałów, chyba że w umowie lub w uchwale podjętej w
    tym trybie postanowiono, że w określonej sprawie na każdego
    właściciela przypada jeden głos.
    2a. (27)Jeżeli suma udziałów w nieruchomości wspólnej nie jest równa 1
    albo większość udziałów należy do jednego właściciela bądź gdy obydwa
    te warunki spełnione są łącznie, głosowanie według zasady, że na
    każdego właściciela przypada jeden głos, wprowadza się na każde
    żądanie właścicieli lokali posiadających łącznie co najmniej 1/5
    udziałów w nieruchomości wspólnej."

    > zapewne zaskarza tak podejmowane uchwaly.

    To niech skarżą. Pewnie nie mają racji, a i tak zanim zapadnie wyrok
    uchwałę wprowadza się w życie.

    >czy mozna sie powolac
    > jednoznacznie na jakis przepis, prawo zeby podeprzec swoje racje?

    j.w.

    Renata

  • 3. Data: 2005-03-08 10:52:14
    Od: "partner cneb" <c...@w...pl>

    nie wazne, czy wspolwlascicielem jest spolka cywilna, czy nie. Moze byc
    tylko jeden problem... czy w nieruchomosci jest wiecej niz siedem lokali?
    Jezeli tak, to do zarzadu zastosowanie beda mialy przepisy UoWL i sprawa
    jest jasna. Jezeli nie, to sprawe zarzadu nieruchomoscia reguluja
    odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego i Kodeks postepowania cywilnego (Art.
    19 UoWL).

    beny76

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnd2pjum.kso.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

  • 4. Data: 2005-03-13 16:04:54
    Od: e...@g...pl (eusso)

    Renata Gołębiowska napisał(a):

> [...]
    > udziałów w nieruchomości wspólnej."

    > To niech skarżą. Pewnie nie mają racji, a i tak zanim zapadnie wyrok

    Pani Renata jest w słuszności- prawnik , który został uzyty przez większościowego
    właściciela manipuluje Wami (wiadomo w czyim interesie). Napiszcie pismo do niego
    (do prawnika) w wnioskiem o przedstawienie pisemnej interpretacji podanego przez
    Panią Gołębiewską art. ustawy ,,O własnosci lokali''. Mozliwe, że ta odpowiedx
    bedzie przydatnym dowodem w przyszłości w ewentualnym sporze przed Sądem.

  • 5. Data: 2005-03-13 18:25:06
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    Użytkownik "eusso" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odpowiedx
    > bedzie przydatnym dowodem w przyszłości w ewentualnym sporze przed Sądem.

    swietny pomysl, dzieki
    mam nadzieje, ze glupi nie jest i pewnie nam nie napisze tego co mowi i
    sprawa rozwiaze sie sama