  • 1. Data: 2005-03-07 20:57:32
    Temat: spólka a siedziba
    Od: "basia" <a...@p...com.pl>

    Witam

    z tego co wiem w zgłoszeniu do krs trzeba podać siedzibę spółki, jeśli chcę
    na siedzibę wynająć lokal biurowy, to jak to przeprowadzić tzn czy ja mogę
    wynająć lokal przed założeniem spółki i potem wnieści to prawo w umowie
    spółki?

    czy potem wynajmujący gdy już będziemy mieli nip itp podpisze aneks do
    umowy?

    jak to zrobić może trzeba inaczej, pomóżcie

    pozdr.

    basienqa

  • 2. Data: 2005-03-08 09:37:15
    Temat: Re: spólka a siedziba
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > wynająć lokal przed założeniem spółki i potem wnieści to prawo w umowie

    siedziba to tylko miejscowosc - miasto. w zadnym wypadku nie chodzi o adres
    lokalu, no chyba ze w potocznym rozumieniu - siedziba biura etc.

    konrad

  • 3. Data: 2005-03-08 18:10:49
    Od: "agnesdz" <a...@B...pl>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d0js23$1ia$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > chcę

    Spotkałam się z tym, że wspólnicy wynajmowali lokal z opóźnioną możliwością
    zapłaty czynszu tj. m-c od daty rozpoczęcia działalności, a podawany był do
    rejestru jako adres spółki.

    > siedziba to tylko miejscowość - miasto. w żadnym wypadku nie chodzi o
    > adres
    > lokalu, no chyba ze w potocznym rozumieniu - siedziba biura etc.

    Niestety siedziba spółki to jej dokładny adres tj. miejscowość, ulica, nr
    domu, nr lokalu (patrz np. formularz KRS-W3).
    Adres, gdzie można zawsze doręczyć korespondencję dotyczącą spółki (np. w
    późniejszym okresie wierzytelności).
    W formularzach do rejestracji można podać adres do doręczeń korespondencji
    pochodzącej z Sądu przy konkretnej sprawie(sygnaturze) i tam Sąd będzie
    kierował bieżącą korespondencję. Może to być np. adres prywatny któregoś ze
    wspólników, ważne żeby korespondencja była odebrana przez właściwe osoby i
    uzupełnione ewentualne braki, jeżeli Sąd o nie wzywa.
    Do każdego wniosku (np. kolejne zmiany) może być podawany inny adres do
    korespondencji inny niż ujawniony w rejestrze adres spółki.
    Jednakże przy każdej kolejnej zmianie adresu spółki należy go ujawnić w KRS.

    ---------
    Pozdrawiam
    Aga