  • 1. Data: 2005-05-07 11:03:52
    Temat: wniosek o przywrócenie terminu - opłaty
    Od: "lammed" <l...@p...onet.pl>

    Witam i proszę o pomoc w następującej sprawie:

    Z powodu braku druku doręczenia z informacją o środkach odwoławczych i ich
    terminach, które sąd jest zobowiązany przesłać wraz z postanowieniem -
    błędnie przyjąłem za właściwy 14-dniowy termin do wniesienia odwołania od
    postanowienia i taki termin zachowałem, składając ponowny wniosek o
    sprostowanie błędnego oznaczenia strony procesowej dokonanego przez sąd w
    wyroku (ponieważ sąd w postanowieniu ponownie popełnił błąd innego rodzaju).
    Termin został przywrócony, ale sąd potraktował mój ponowny wniosek jako
    zażalenie i nakazał mi wniesienie od niego opłaty powołując się na przepisy
    dotyczące naliczania opłat w postępowaniu procesowym (tu zaś jest
    nieprocesowe).
    Czy mój ponowny wniosek o sprostowanie błędu sądu można potraktować jako
    zażalenie na postanowienie sądu od którego należy naliczyć wpis sądowy?
    Czy od wniosku o sprostowanie błędu powstałego z winy sądu faktycznie ja
    powinienem wnosić opłaty?
    I czy w ogóle w tej sytuacji jestem zobowiązany do ponoszenia jakichkolwiek
    opłat?

    Jak mogę wybrnąć z tej sytuacji?

    lammed

  • 2. Data: 2005-05-07 13:48:09