  • 1. Data: 2002-10-28 13:44:18
    Temat: wlasnosc schodów
    Od: "Janek Babranek" <...@...com>

    Witam
    Jeszcze jedno pytnaie :

    Kupilem kawalerke i pomieszczenie przynalezne znajdujace sie nad
    nim -strych. Jednak wiadomo ze na takiej powierzchni schody wewnetrzne nie
    wchodza w gre - wiec zabudowal czesc klatki schodowej sciana - i stala sie
    moimi wewnetrznym schodami prowadzacymi na strych .
    jak kupowalem to mieszkanie to powiedzial ze mam te schody gratis - jednak
    teraz zada ode mnie 8000zl - wiec suma bardzo duza.
    Nie mam na pismie ze daje mi za darmo . Doliczyl mi metraz schodow do
    powierzchni uzytkowej lokalu - wyszlo tego 10,38m2 - oraz w akcie koncowym
    dodal tez ziemie o tym samej powierzchni do wykupu.

    mam pytanie czy moze w ogole zadac ode mnie pieniedzy za te schody ?
    jaki bedzie statut tych schodow ? w koncu to byla czesc wspolna a teraz sa w
    moim mieszkaniu ?
    co prawda strych jest moj - ale wydaje mi sie ze np. kominiarza bede musial
    wpuscic jak bedzie szedl na dach - albo sasiadow jak beda chcieli wieszac
    sobie anteny itd.

    Jaka jest procedura aby przeksztalcic strych w mieszkanie ?
    Czy wtedy schody bede musial odkupic? a jezeli tak to czy od developera -
    czy od wspolnoty ktora sami zalozymy ( 4 rodziny)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-10-29 08:20:34
    Temat: Re: wlasnosc schodów
    Od: "beny76" <b...@w...pl>

    Sprawdz inwentaryzacje budynku. Jezeli na szkicu sytuacyjnym nie ma tych
    schodow i zabudowy klatki schodowej wyodrebnionej z niej, oznaczonej jako
    nalezaca do Twojego lokalu to nic nie musisz od niego kupowac. TYLKO !!!!
    Jest problem, bo skoro ta zabudowa jest wykonana za zgoda pozostalych
    wlascicieli i nie jest uwzgledniona w inwentaryzacji budynku to nie jest
    Twoja wlasnoscia, tylko czescia wspolna i kazdy wspolwlasciciel moze z niej
    korzystac zgodnie z jej przeznaczeniem. Jak chcesz te schody kupic to musisz
    wykonac ponowna inwentaryzacje ze zmiana udzialow i zmienic akty notarialne
    wykupionych lokali.

    A jak zrobiono ja bez zgody wspolwlascicieli to moga oni nakazac
    ROZBIORKE!!!

    beny76 - b...@w...pl