  • 1. Data: 2008-07-24 09:37:45
    Temat: właściciel lokalu a zameldowana osoba
    Od: m...@o...pl

    Witam! Mam pytanko, mianowicie... proszę o wyjaśnienie mi jakie ja i
    moja mama mamy prawa do lokalu, w którym zamieszkujemy i jesteśmy
    zameldowani od 30 lat, natomiast właścicielem jest nasz wujek.
    Nadmieniam, że mieszkanie to dawno temu otrzymaliśmy razem z
    przydziału mieszkań komunalnych z Urzędu, a później wujek wykupił to
    mieszkanie, które stanowi obecnie jego własność. Teraz żąda ode mnie i
    mamy kolosalne kwoty za wynajem i grozi że w razie nie dostosowania
    sie do tego wymelduje nas i "wyrzuci". Proszę o wyjaśnienie jakie
    przysługują mi w tej sytuacji prawa. Z góry dziękuję!

  • 2. Data: 2008-07-24 09:46:11
    Temat: Re: właściciel lokalu a zameldowana osoba
    Od: "Byku" <6...@o...vp.pl>

    >przysługują mi w tej sytuacji prawa. Z góry dziękuję!

    Zadne

  • 3. Data: 2008-07-24 09:52:12
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Zameldowanie to tylko zgłoszenie-gdzie jesteś. Żadnych praw z tego tytułu.
    Skoro wuj jest jest właścicielm ma prawo dysponować lokalem.
    Wyrzuć was może teoretycznie, jeśli zapewni lokal zastępczy. Co jednak
    niezmienia faktu, że może obciążać was czynszem itp.
    Jak dawno je kupił i co robił przez te wszystkie lata? Czy widzieliście jaki
    jest stan prawny lokalu i, że on kupił?

  • 4. Data: 2008-07-24 09:57:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >otrzymaliśmy razem z
    >przydziału mieszkań komunalnych z Urzędu, a później wujek wykupił to

    Zaraz.. na jakiej zasadzie on to kupił? Mieszkł też z wami?

  • 5. Data: 2008-07-24 10:57:27
    Od: m...@o...pl

    On 24 Lip, 11:57, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zaraz.. na jakiej zasadzie on to kupił? Mieszkł też z wami?

    Tak, w mieszkaniu tym mieszkaliśmy wszyscy, dodatkowo jeszcze babcia
    wujka, która była kiedyś głównym najemcą lokalu komunalnego, później
    go wykupiła z Urzędu, a kolejno oddała jako darowiznę dla wujka, na
    koniec sama się wyprowadziła w jedno miejsce, a wujek w drugie. To
    było kilka lat temu, ja z mamą mieszkam, natomiast on tam nie mieszka.
    Nigdy mu nie płaciliśmy, płaciliśmy jedynie czynsz do zarządcy wraz z
    opłatami za media oczywiście.

  • 6. Data: 2008-07-24 11:46:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@o...pl pisze:
> [...]
    > było kilka lat temu, ja z mamą mieszkam, natomiast on tam nie mieszka.
    > Nigdy mu nie płaciliśmy, płaciliśmy jedynie czynsz do zarządcy wraz z

    A do jak dawna ma miejsce ten stan? (tj. jest niby właściciel, ale
    opłaty ponosicie bezpośrednio wy)

    Jak nie ma umowy to może podpadłoby pod zasiedzenie? (tylko się pytam,
    bo zasiedzeniem się póki co nie interesowałem)

    Tak czy inaczej ruszyć was nie ruszy wbrew waszej woli. Musiałby
    najpierw oficjalnie wezwać do opuszczenia lokalu, potem złożyć pozew,
    przejść całą procedurę, musiałby się znaleźć w gminie jakiś mizerny
    lokal docelowy do eksmisji (lub on musiałby taki zapewnić), a dopiero
    potem komornik mógłby rozpocząć eksmisję do tamtego lokalu.

  • 7. Data: 2008-07-24 14:46:58
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 24 Jul 2008 02:37:45 -0700 (PDT), m...@o...pl napisał(a):

    > [..] proszę o wyjaśnienie mi jakie ja i moja mama [..]
    ^^^^^^^^^^^^^^
    > [..] natomiast właścicielem jest nasz wujek.
    ^^^^^^^^^^
    Zaiste - interesujące drzewo genealogiczne ;))
    Masz ze swoją matką wspólnego wujka ;)))

  • 8. Data: 2008-07-24 20:09:19
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    wiadomości news:3l6ml5-p1o.ln1@ncc1701.lechistan.com...

> [...]
    > eksmisji (lub on musiałby taki zapewnić), a dopiero potem komornik mógłby

    Co nie zmieni sytuacji, że dług za czynsz będzie im rósł

  • 9. Data: 2008-07-24 23:59:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    William pisze:

    > Co nie zmieni sytuacji, że dług za czynsz będzie im rósł

    Póki co czynsz wynosi zero (dla właściciela) ;) więc póki nie
    zaproponuje jakiejś kwoty "lub fora ze dwora" - nie może się niczego
    domagać.

  • 10. Data: 2008-07-25 07:39:38
    Od: "kuba " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak nie ma umowy to może podpadłoby pod zasiedzenie? (tylko się pytam,
    > bo zasiedzeniem się póki co nie interesowałem)

    Mnie to wygląda na słowną umowę użyczenia. Zresztą sam fakt, że żąda czynszu
    pokazuje, że wujek dalej czuje się posiadaczem samoistnym. A w tym przypadku
    ponoszenie opłat nie jest raczej dowodem tego, że malinka z mamą czują się
    właścicielkami tego lokalu, tylko po prostu robią, to żeby wujka pozwalał im
    mieszkać, takie jest moje zdanie.

    A tak na marginesie, nie łatwiej byłoby ci pójść na studia prawnicze niż
    interesować się każdą instytucją/sytuacją z osobna? :D

    pozdrawiam
    kuba