  • 1. Data: 2008-07-24 08:21:39
    Temat: postępowanie nakazowe czy upominawcze - brak podpisów na FVT
    Od: plusz <p...@g...com>

    moja firma współpracowała z inną firmą od roku 2005
    zawarliśmy umowę i upoważnienie do wystawiania faktur bez podpisu

    bez problemu płacili terminowo faktury

    od marca przestali płacić
    wystawiłem dwie faktury na kwoty ok 1000 zł - jak zwykle nie brałem od
    nich podpisu
    wysłałem za potwierdzeniem odbioru

    następnie 2 monity za potwierdzeniem odbioru
    i jeszcze jeden monit telefoniczny, gdzie nie kwestionują konieczności
    zapłaty

    1. Czy jest sens składać wniosek w postępowaniu nakazowym czy od razu
    upominawcze?
    Chcę wniosek złożyć bez dodatkowych kosztów obsługi prawnej, więc nie
    będzie miał kto urzędowo poświadczyć zgodności z oryginałem dokumentów
    - a oryginałów faktur raczej nie chcę dołączać.

    2. Czy w postępowaniu upominawczym mogę złożyć kserokopie wszystkich
    dokumentów z dopiskiem że zgodne z oryginałem + mój podpis i pieczęć?

    3. czy jest jakaś sprytna metoda na uzyskanie od nich pisemnego
    potwierdzenia, że nie kwestionują długu? Telefonicznie zapewniają, od
    dwóch miesięcy, że zapłacą za kilka dni.

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2008-07-24 21:34:47
    Od: plusz <p...@g...com>

    On Jul 24, 10:21 am, plusz <p...@g...com> wrote:
    > moja firma współpracowała z inną firmą od roku 2005
    > zawarliśmy umowę i upoważnienie do wystawiania faktur bez podpisu

    nikt nie wie ?:)

  • 3. Data: 2008-07-24 21:42:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    plusz pisze:
> [...]

    > 3. czy jest jakaś sprytna metoda na uzyskanie od nich pisemnego
    > potwierdzenia, że nie kwestionują długu? Telefonicznie zapewniają, od

    Ustne uznanie długu jest również ważnym dowodem, nagraj je i załącz
    je w pozwie jako dowód. Żeby nie było potem, że się wyprą zobowiązania,
    a Ty zostaniesz z niepodpisaną fakturą i niczym innym, czyli z niczym.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-07-25 07:55:17
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 24 Lip, 23:42, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Ustne uznanie długu jest również ważnym dowodem, nagraj je i załącz
    > je w pozwie jako dowód. Żeby nie było potem, że się wyprą zobowiązania,
    > a Ty zostaniesz z niepodpisaną fakturą i niczym innym, czyli z niczym.

    takie nagrywanie bez zgody i nakazu jest chyba nielegalne, więc pewnie
    sąd tego nie uzna

    no a jako potwierdzenie mam przecież potwierdzenia odbioru pism i
    żadnej odpowiedzi z ich strony

    --
    plusz

  • 5. Data: 2008-07-25 16:33:47
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "plusz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]
    > a Ty zostaniesz z niepodpisaną fakturą i niczym innym, czyli z niczym.

    takie nagrywanie bez zgody i nakazu jest chyba nielegalne, więc pewnie

    Po pierwsze to sąd decyduje co uzna a co nie, a po drugie wszystko co sam
    widzisz i słyszysz możesz nagrywać nawet bez informowania, że to robisz.

    --
    andreas

  • 6. Data: 2008-07-25 21:25:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Jul 2008, plusz wrote:

    > takie nagrywanie bez zgody i nakazu jest chyba nielegalne

    Mówisz, że to p. Michnik miał iść siedzieć a nie p. Rywin?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-07-25 21:53:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    plusz pisze:

    > takie nagrywanie bez zgody i nakazu jest chyba nielegalne, więc pewnie
    > sąd tego nie uzna

    Nie masz racji.

    > no a jako potwierdzenie mam przecież potwierdzenia odbioru pism i
    > żadnej odpowiedzi z ich strony

    Potwierdzenie czego? Myślisz, że jak wezwiesz mnie do zapłaty za coś,
    a ja to oleję, to znaczy, że to uznaję?