  • 1. Data: 2005-11-29 17:29:36
    Temat: wizja lokalna
    Od: przemek <p...@w...pl>

    Mój dostawca internetu zastrzega sobie w umowie, prawo do wizji lokalnej
    w przypadku podejrzenia naruszenia postanowień ich regulaminu. Wydaje mi
    się, iż umowa jest niezgodna z prawem bo takie uprawnienia ma chyba
    jedynie prokuratura policja itp. organy państwowe, a nie np.Pan Kowalski
    który założył działalność i dostarcza internet... Jeżeli się mylę to
    proszę o ewentualne podanie przepisów na ten temat.

  • 2. Data: 2005-11-29 17:55:25
    Temat: Re: wizja lokalna
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Aster City ma cos takiego w reg. ale nie wiem i tez chetnie sie dowiem jak
    to wyglada od strony prawa.

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 3. Data: 2005-11-29 18:04:10
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    "Cezar" <c...@i...pl> writes:

    > Organy panstwowe moga w okreslonych przypadkach dokonac przeszukania, bez
    > zgody osoby zainteresowanej - nie ma takich uprawnien w zadnym przypadku
    > osoba fizyczna. Ty zas wyraziles zgode na to w umowie ktora podpisales.
    > Oczywiscie zawsze mozesz zmienic zdanie (i koles chcac wtedy wlezc na sile
    > naraza sie na 193 kk)

    Nie sądzę, żeby się ładował na siłę. Wezwie policje, zamacha podpisanym
    przez Ciebie papierkiem, że ma prawo sprawdzić i wejdzie razem z policją.

    jj
    --
    I come from the Land Of Imagination

  • 4. Data: 2005-11-29 18:16:41
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > który założył działalność i dostarcza internet... Jeżeli się mylę to
    > proszę o ewentualne podanie przepisów na ten temat.

    Moim skromnym zdaniem.
[...]
    naraza sie na 193 kk), ale to nie wylacza twojej odp cywilnej wobec niego.

    Cezar

  • 5. Data: 2005-11-29 19:17:05
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    jimmij wrote:

    > Nie sądzę, żeby się ładował na siłę. Wezwie policje, zamacha podpisanym
    > przez Ciebie papierkiem, że ma prawo sprawdzić i wejdzie razem z policją.

    Proszę nie opowiadać głupot publicznie. Policja go wysmieje bo nie jest
    od realizacji cywilnych zobowiazan. Zapewne jest to tak skonstruowane,
    ze jesli po wezwaniu w jakims terminie abonent nie udostepni lokalu to
    firma moze rozwiazac umowe i/lub zastosowac jakies dodatkowe oplaty.

  • 6. Data: 2005-11-29 19:18:08
    Od: przemek <p...@w...pl>

    jimmij napisał(a):

    > Nie sądzę, żeby się ładował na siłę. Wezwie policje, zamacha podpisanym
    > przez Ciebie papierkiem, że ma prawo sprawdzić i wejdzie razem z policją.
    >
    > jj
    Tak by mogło być gdyby dostawca internetu miał prawo do wizji lokalnej,
    bo jeżeli nie ma to umowa nie pomoże, jakby na umowie było, że ma prawo
    do przeszukania osoby i bym taka umowę podpisał to przecież i tak nie
    miałby prawa do takich czynnosci i by ich nie mógł przeprowadzić. Chodzi
    mi głównie o przepis, który mówi o wizji lokalnej wtedy będzie wszystko
    jasne, niestety nie mogę go w necie znaleść...

  • 7. Data: 2005-11-29 19:54:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "przemek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    W wypadku organów ścigania po pierwsze nie jest wymagana Twoja zgoda,
    a po drugie w razie odmowy można to zrobić "na siłę". W wypadku
    dostawcy sygnału musi uzyskać Twoją zgodę, a w razie odmowy może co
    najwyżej zerwać umowę. I tu tkwi różnica.

  • 8. Data: 2005-11-29 21:46:37
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > do przeszukania osoby i bym taka umowę podpisał to przecież i tak nie
    > miałby prawa do takich czynnosci i by ich nie mógł przeprowadzić

    Nie zrozumiales. Kazdy ma prawo zobowiazac sie umownie do tego, ze bedzie
    mozna wlezc do jego mieszkania np w okreslonym dniu i godzinie. Kazdy tez ma
    prawo, nawet w ostatniej chwili, zmienic zdanie. Nie mozna wtedy wlezc do
    jego mieszkania nie popelniajac przestepstwa z art 193 kk. Nie oznacza to
    jednak ze ta zmiana zdania nie ma zadnych konsekwencji. Oznacza bowiem
    zlamanie umowy i skutki z tego plynace na plaszczyznie cywilnej np kara
    umowna.

    Cezar

  • 9. Data: 2005-11-30 00:41:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dmihhj$mtg$1@nemesis.news.tpi.pl>, Cezar wrote:
    > Nie zrozumiales. Kazdy ma prawo zobowiazac sie umownie do tego, ze bedzie

    Zrozumiał. Ty nie zrozumiałeś jego. Żadna pomoc policji nic tu nie da bo
    jest to zobowiązanie cywilno-prawne. Jeszcze prościej - policja nie pomoże
    mu wejść do lokalu na podstawie takiej umowy, a wchodząc samemu bez zgody
    właściciela złamie prawo. Oczywiście właściciel lokalu może ponieść
    konsekwencje prawne ale na drodze cywilnej.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2005-11-30 10:04:28
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "jimmij" <j...@j...jj> napisał w wiadomości

    > Nie sądzę, żeby się ładował na siłę. Wezwie policje, zamacha podpisanym
    > przez Ciebie papierkiem, że ma prawo sprawdzić i wejdzie razem z policją.

    jaaaasne