  • 1. Data: 2005-11-29 17:41:25
    Temat: gdy firma nie zgadza sie na porozumienie stron...
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    zlozony papier z prosba o rozwiazanie umowy za porozumieniem stron. firma
    chce zrobic na zlosc i nie dac porozumienia stron. kadrowa zwleka z
    odpowiedzia, powiedziala, ze da odpowiedz na poczatku grudnia. czy bieg
    wypowiedzenia bedzie skuteczny, jesli w pierwszym podaniu byla tylko prosba
    rozwiazanie umowy za wypowiedzeniem stron? jesli musze jednak zlozyc
    wypowiedzenie, to komu je wreczyc - w sekretariacie kadrowej?

  • 2. Data: 2005-11-29 19:12:14
    Temat: Re: gdy firma nie zgadza sie na porozumienie stron...
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    siliana wrote:
> [...]
    > rozwiazanie umowy za wypowiedzeniem stron? jesli musze jednak zlozyc
    > wypowiedzenie, to komu je wreczyc - w sekretariacie kadrowej?

    Ech kadrowa chce Cię zrobić w tzw. trąbę. Bieg wypowiedzenia liczy sie w
    miesiącach kalendarzowych - jeśli złożysz na początku grudnia,
    bedziesz musial pracować do konca stycznia (jeśli masz 1-miesięczne
    wypowiedzenie) lub marca (jeśli masz 3-mies.). Jeśli zlożysz jutro -
    odpowiednio miesiąc mniej.

    Bieg wypowiedzenia nie będzie skuteczny w opisanej sytuacji - złóż
    normalne wypowiedzenie("Niniejszym rozwiazuje umowe o prace z firmą X z
    zachowaniem okresu wypowiedzenia wynikającego z umowy o pracę i
    przepisów prawa pracy." + to co zwykle w pismach: data, miejsce, podpis,
    kto do kogo + adresy) a jak będą sie chcieli umawiać, to zawsze można
    (jeśli zgodzą się na wcześniejszy termin rozwiązania umowy).

    Ogólnie istotne jest, żeby mieć od razu kopię i żeby na tej kopii ktoś
    ci się podpisał i poświadczył wplynięcie. Jeśli nikt nie będzie chciał
    poświadczyć odbioru - dobrze mieć świadków, że próbowales takie pismo
    złożyc- mozesz sprobować pokazac jak największej liczbie osob w firmie.

    Możesz też napisać na piśmie, że odmówiono złozenia potwierdzenia
    wplyniecia + data i twoj podpis.

    Tylko nie daj się zbyć, chocby nie wiem jakiego argumentu uzyli (prezes
    musi zobaczyc/Pani Ani dzisiaj nie ma/ksiegowosc dzisiaj nieczynna)

  • 3. Data: 2005-11-30 08:16:59
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lub marca (jeśli masz 3-mies.). Jeśli zlożysz jutro - odpowiednio miesiąc

    a po ilu latach pracy jest 3 mce wypowiedzenia?

  • 4. Data: 2005-11-30 08:36:38
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wiadomość z dnia 30 listopad 2005 autorstwa *siliana*
    wyjaśniam co następuje:

    > a po ilu latach pracy jest 3 mce wypowiedzenia?

    3-miesięczny okres wypowiedzenia stosuje się jeśli pracownik był
    zatrudniony co najmniej 3 lata - przy umowie na czas nieokreślony rzecz
    jasna. Jeśli masz umowę na czas określony, okres wypowiedzenia wynosi 2
    tygodnie - liczy się go do soboty.
    Sprawę załatwiaj dziś.

    --
    Olgierd