  • 1. Data: 2005-11-29 15:09:38
    Temat: Straż Miejska - jakie mają prawa
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    Witam.

    Słyszałem ostatnio, że zmieniła się jakaś ustawa i aktualnie Straż Miejska
    ma niewielkie prawa (oprócz możliwości załóżenia blokady przy nieprawidowym
    parkowaniu).

    Jak to jest faktycznie??

    Interesuje mnie sytuacja z dnia dzisiejszego (wprawdzie nie dotyczy mojej
    osoby, ale zawsze może się przydać), otóż gościu jechał drogą na kótrej
    obowiązuje zakaz poruszania się pojazdów. Stał tam strażnik, który zatrzymał
    go "lizakiem", wylegitymował, sprawdził prawo jazdy, dowód rejestracyjny i
    wystawił mandat. Czy mógł tak zrobić??

  • 2. Data: 2005-11-29 15:18:00
    Temat: Re: Straż Miejska - jakie mają prawa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dowód
    > rejestracyjny i wystawił mandat. Czy mógł tak zrobić??

    Mógł go zatrzymać.

    Natomiast ogólnie uprawnienia i obowiązki Straży Miejskiej są rozsiane
    po kilku ustach. Głównie, to w ustawie o Strażach Gminnych.

  • 3. Data: 2005-11-29 16:45:38
    Temat: Re: Straż Miejska - jakie maj? prawa
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Mirek" <m...@w...pl> napisał:

    >wystawił mandat. Czy mógł tak zrobić??
    Tak, więcej czytaj rozp. w sprawie kontroli ruchu drogowego
    (Dz. U. z 2003 r. Nr 14, poz. 144) lub skrót, link w stopce.

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 4. Data: 2005-11-29 20:39:43
    Od: "youngle" <a...@o...pl>

    > Słyszałem ostatnio, że zmieniła się jakaś ustawa i aktualnie Straż Miejska
    > ma niewielkie prawa (oprócz możliwości załóżenia blokady przy
    > nieprawidowym parkowaniu).

    moze o tym slyszales:

    http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,3038375.html

    faktycznie niezle ja.ja wyjda:-)))
    pozdr

  • 5. Data: 2005-12-01 09:30:30
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Tak, więcej czytaj rozp. w sprawie kontroli ruchu drogowego
    > (Dz. U. z 2003 r. Nr 14, poz. 144) lub skrót, link w stopce.

    A gdzieś Ty to znalazł? Bo ja niczego takiego tam nie dostrzegam... Ale może
    źle szukam?

  • 6. Data: 2005-12-01 15:18:41
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert J." <r...@w...pl> napisał:

    >A gdzieś Ty to znalazł?
    Co konkretnie ? Uprawnienia SM ?
    Klikasz: kontrola drogowa i potem w prawej tabeli na odnośnik w p.12
    "umundurowani strażnicy straży gminnych (miejskich)"
    lub bezpośrednio: http://artgola.webpark.pl/kodeks/sm.htm

    Artur Golański

  • 7. Data: 2005-12-02 08:00:50
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Co konkretnie ? Uprawnienia SM ?

    Konkretnie to, że SM może wlepić mandat. Bo tam nic takiego nie ma :-).

    "2. W ramach wykonywania swoich czynności strażnicy straży gminnych
    (miejskich) są upoważnieni do:
    - zatrzymywania pojazdów lub jadących wierzchem
    - sprawdzania dokumentów wymaganych w związku z kierowaniem pojazdem lub
    jego używaniem,
    - usuwania, przemieszczania lub blokowania pojazdów w przypadkach i w trybie
    określonych w odrębnych przepisach."
    Tak naprawdę z tego by wynikało, że SM nie muszę płacić mandatu kiedy założą
    mi blokadę tylko mogę kazać im wezwać Policję. I dopiero zdać się na ich
    łaskę lub niełaskę ;-)

  • 8. Data: 2005-12-02 11:43:03
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    I tu pada kwestia czy jeżeli nie mogą (?) wystawić mandatu muszę czekać aż
    przyjedzie Policja :o)
    Co o tym sądzicie?

  • 9. Data: 2005-12-02 19:31:59
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert J." <r...@w...pl> napisał:

    >Konkretnie to, że SM może wlepić mandat.
    Na podstawie rozp. MSW w sprawie wykroczeń, za które strażnicy straży
    gminnych są uprawnieni do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego

    >Bo tam nic takiego nie ma :-).
    Bo podpowiedź "więcej' była ws uprawnień SM

    Artur Golański

  • 10. Data: 2005-12-02 19:32:00
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Mirek" <m...@w...pl> napisał:

    >Co o tym sądzicie?
    Że odpisuje sie POD listem, a zbędny tekst usuwa (to z netylkiety).

    Artur Golański