  • 1. Data: 2003-11-03 18:20:02
    Temat: wgląd do akt....czy mogę zrobić ksero ?
    Od: m...@W...onet.pl

    witam, mam pytanie do znawców prawa.Jestem stroną w sprawie (sprawa
    cywilna).POdczas pierwszej rozprawy przeciwnik dołączył 28 szt. załącznikow.
    Wiem ,ze mogę zajrzec do akt i zrobic notatki, odpisy, ale to będie straszniee
    długo trwało, czy mogę poprosić by zrobiono mi kserokopie tych załączników (
    oczywiście zapłacę, bo ksero kosztuje). Proszę osoby zorientowane o odpowiedz
    i jeśli jest taka możliwość to na jaki przepis mogę sie powołać.
    Pozdrawiam MArk

  • 2. Data: 2003-11-03 19:47:22
    Temat: Re: wgląd do akt....czy mogę zrobić ksero ?
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Jesli jesteś stroną to przeciwnik jest zobowiązany złożyć dla Ciebie zestaw
    załączników ( odpisy - art. 128 kpc i ile pamiętam ). Ich brak uzasadnia
    zwrócenie pisma do zuzpełnienia braków formalnych w trybie art. 130 kpc.

    Więc ja nie masz - to powiedz sądowi, że ci nie dano. I maja dać.

    Depi.

  • 3. Data: 2003-11-03 20:49:01
    Od: m...@W...onet.pl

    Dziękuję za pomoc i wyjaśnienie, jako że to moja pierwsza sprawa w sadzie mam
    kolejne pytanie, czy odpowiedź na pozew jest pismem procesowym? NA rozprawie
    przeciwnik wręczył sądowi odpowiedź na moj pozew w 2 egz. Jeden egz. sędzina
    dała mnie, na koncu odpowiedzi wymienione są załączniki 28 szt. :) jednak ja
    nie dostałem ani jedej kopii zalącznika. Gdy chciałem niektore zobaczyć
    sędzina powiedziała ,że mam wgląd do akt w godzinach pracy sekretariatu sądu.
    Czy to znaczy ,że mnie wprowadziła w bląd, że załączniki powinienem otrzymać
    razem z odpowiedzią na pozew gdy mi tę odpowiedź wreczała na rozzprawie ?
    Przepraszam ,może naiwe pytania zadaj ,ale kompletnie sie nie znam na tych
    procedurach.

  • 4. Data: 2003-11-03 22:41:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Załączniki powinieneś otrzymać i jest to błąd sędziny. No cóż, pozostaje
    albo pismo procesowe o przesłanie tych załączników albo spacer do prezesa
    sądu.

  • 5. Data: 2003-11-04 08:21:14
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    > Załączniki powinieneś otrzymać i jest to błąd sędziny. No cóż, pozostaje
    > albo pismo procesowe o przesłanie tych załączników albo spacer do prezesa
    > sądu.

    I to błąd oczywisty. Moim zdaniem wątpliwe jest nawet przyjęcie "odpowiedzi
    na pozew" na rozprawie, bo kodeks móiw, że przesyła się to przed rozprawą i
    ma pełnić funcję "przygotowaczą" wobec rozprawy. Tak czy inaczej
    bezwzględnie powinny byc odpisy załączników.
    Co do dalszego postępowania, to w doskonałym świecie powinieneć się wykłócić
    i wydębić załączniki po drodze doprowadzając do zwrócenia gościowi pisma.
    Trzeba jednak rozważyć, czy warto zadzierać z sędzią - żadno lubią jak
    wytyka im sie błędy i niewiedze, ato może być potem problem przy wyroku. Ale
    nie iem - może ta ma dystans...

    W każdym razie prawnie jest jak wyżej.

    Depi.

  • 6. Data: 2003-11-04 17:58:43
    Od: m...@W...onet.pl

    Dziękuję za cenne wskazówki, oczywiście, że z sędziną nie chce zadzierać bo
    jak na pierwszej rozprawie zauważyłem była bardziej przychylna mnie niż
    stronie pozwanej. Odpowiedż na pozew przeciwnik wręczył sądowi po wejsciu na
    sale i sędzina dając 1 egz. mnie zarządziła 10 min. przerwy bym sie zapoznał z
    treścią. Jutro chce złózyć do Sadu wnioski m. in. o wydanie odpisów tych
    nieszczęsnych załączników oraz inne dotyczące naszej sprawy. Czy takie wnioski
    ja też mam złożyc w dwóch egzemplarzach ( dla sądu i dla pozwanego), czy tylko
    w jednym?
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje.
    Mark

  • 7. Data: 2003-11-05 00:46:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W dwóch egzemplarzach. I również z kopiami załączników, o ile jakiekolwiek
    będą.