  • 1. Data: 2003-11-03 16:43:51
    Temat: Rękojmia za wady
    Od: "Jacek" <d...@i...pl>

    Czy istnieje jeszcze pojecie "rekojmi za wady" w kodeksie cywilnym?
    Chcialbym z takiej rekojmi skorzystac, lecz "facet" w sklepie pinformował
    mnie, iz od 1 stycznia tego roku, pojecie rekojmi zostało zniesione:((
    Czytajac artykuly w internecie, sa rozbieznosci...Prosze wyjasnijcie mi...

  • 2. Data: 2003-11-03 16:52:32
    Temat: Re: Rękojmia za wady
    Od: kam <X...@X...plX>

    Jacek wrote:
> [...]
    > mnie, iz od 1 stycznia tego roku, pojecie rekojmi zostało zniesione:((
    > Czytajac artykuly w internecie, sa rozbieznosci...Prosze wyjasnijcie mi...

    Jeśli jesteś konsumentem (czyli jesteś osobą fizyczną i nie kupiłeś w
    związku z działalnością gospodarczą lub zawodową) i kupiłeś w tym roku
    to zamiast rękojmi jest odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową.
    W pozostałych przypadkach rękojmia.

    KG

  • 3. Data: 2003-11-03 17:34:49
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

> [...]
    > związku z działalnością gospodarczą lub zawodową) i kupiłeś w tym roku
    > to zamiast rękojmi jest odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową.

    oczywiscie tak.. ale swoja droga to sie zastanawiam czy sprzedawca byl na
    tyle glupi ,ze nie slyszal o "zgodnosci..." czy na tyle bezczelny ,ze nie
    poinformowal o tym klienta

    pozdr
    Lukasz

  • 4. Data: 2003-11-03 17:44:36
    Od: "Jacek" <d...@i...pl>

> [...]
    > tyle glupi ,ze nie slyszal o "zgodnosci..." czy na tyle bezczelny ,ze nie

    Czyli z tego wynika, ze moge isc do sklepu i upominac sie o zwrot pieniedzy
    lub o wymiane na nowy towar... czy dobrze zrozumialem?

  • 5. Data: 2003-11-03 17:56:20
    Od: kam <X...@X...plX>

    Jacek wrote:
    > Czyli z tego wynika, ze moge isc do sklepu i upominac sie o zwrot pieniedzy
    > lub o wymiane na nowy towar... czy dobrze zrozumialem?

    jak z rękojmi to tak
    jeśli z niezgodności, to wymiana lub naprawa

    KG

  • 6. Data: 2003-11-03 20:10:21
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał w wiadomości

    > jak z rękojmi to tak
    > jeśli z niezgodności, to wymiana lub naprawa

    oraz w pewnych okolicznosciach zamiast ww. obnizenie ceny lub odstapienie od
    umowy. Do autora: zobacz art 8 ust o szczegolnych warunkach sprzedazy
    konsumenckiej