  • 1. Data: 2004-05-07 13:09:19
    Temat: wezwanie do zapłaty-etapy procedury
    Od: "Karmakoma" <k...@g...pl>

    Witam,

    Chcę wezwać swojego dłużnika do zapłaty mi należności. Jest to osoba
    fizyczna wynajmująca mieszkania. Jak wygląda w takim przypadku wysyłanie
    wezwań do zapłaty? Ile powinnam takich pism wysłać? Do tej pory upominałam
    tego pana osobiście i telefonicznie, ale skuteczność była zerowa... Po ilu
    takich pismach mogę skierować sprawę do sądu lub do firmy windykacyjnej? Czy
    już od samego początku muszę wpisywać adres ewentualnej firmy windykacyjnej,
    której przekazałabym dane dłużnika w przypadku, gdyby nie zapłacił?

    Proszę o szybką odpowiedź. Z góry dziękuję za wszelkie konstruktywne porady
    :-)

    Pozdrawiam,

    Karmakoma.

  • 2. Data: 2004-05-07 14:22:34
    Temat: Re: wezwanie do zapłaty-etapy procedury
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Karmakoma wrote:

> [...]
    > już od samego początku muszę wpisywać adres ewentualnej firmy windykacyjnej,
    > której przekazałabym dane dłużnika w przypadku, gdyby nie zapłacił?

    nie musisz w ogole wzywac do zaplaty.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 3. Data: 2004-05-07 14:47:44
    Od: "Karmakoma" <k...@g...pl>

    Użytkownik "sebol" <i...@a...pl> napisał w wiadomości

    <ciach>

    > nie musisz w ogole wzywac do zaplaty.

    nie muszę??? firmy windykacyjne, z którymi rozmawiałam na ten temat
    twierdzą, że powinnam wezwać dłuznika do zapłaty, bo dopiero kiedy go to nie
    ruszy oni mogą zacząć działać. I muszę poinformować dłuznika min. 1 miesiac
    wcześniej, ze przekazuję jego dane i kwotę wierzytelności do innego
    podmiotu - np. firmy windykacyjnej lub zgłaszam go do Krajowego Rejestru
    Dłużników (swoją drogą umieszczenie w wezwaniu odpowiedniej klauzuli o
    przekazaniu jego danych do KRD mogłoby go przestraszyć na tyle, że spłaciłby
    dług...)

    pozdrawiam

    K.

  • 4. Data: 2004-05-07 19:51:01
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Karmakoma wrote:

> [...]
    > przekazaniu jego danych do KRD mogłoby go przestraszyć na tyle, że spłaciłby

    nie prowadzisz działalności - wezwanie jest zbedne, dłużnik ma spłacić
    dług bez wzywania, proszenia, żebrania itd. Wezwanie ma wymiar
    psychologiczny bo przypomina dłużnikowi, że o nim pamiętamy i czas zabaw
    sie kończy - dlatego też jest tak powszechnie stosowany.
    Dlatego czas warto wysłać "Przedsądowne ostateczne wezwanie do zapłaty".
    Ale to kwestia raczej ochoty niz obowiązku. Co do terminów cesji
    wierzytelności to jakiś chory wymysł firm windykacyjnych.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 5. Data: 2004-05-07 20:44:29
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Chcę wezwać swojego dłużnika do zapłaty mi należności.

    wystarczy dostarczyc dluznikowi dokument rozliczeniowy, ktory zawiera
    w sobie wzmianke co do sposobu i terminu zaplaty. (uchawla SN z dnia
    19.05.92 w sprawie III CZP 56/92, OSNCP 1992, z. 12, poz. 219)

    pozdr.
    marcin

  • 6. Data: 2004-05-07 20:45:11
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > nie prowadzisz działalności - wezwanie jest zbedne, dłużnik ma spłacić

    A co ma do tego dzialalnosc?

> [...]
    > Dlatego czas warto wysłać "Przedsądowne ostateczne wezwanie do zapłaty".
    > Ale to kwestia raczej ochoty niz obowiązku.

    Jak sie ma do tego 687 kc.? (O ile dobrze zrozumialem autora iz jest to
    umowa najmu)

    NoMAD

  • 7. Data: 2004-05-07 23:13:07
    Od: sebol <i...@a...pl>

    NoMAD wrote:

    > Jak sie ma do tego 687 kc.? (O ile dobrze zrozumialem autora iz jest to
    > umowa najmu)

    co to ten artykuł ma wspólnego z cesja albo sądowym nakazem zapłaty?

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 8. Data: 2004-05-08 07:47:28
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > co to ten artykuł ma wspólnego z cesja albo sądowym nakazem zapłaty?

    To ze sad nie wyda nakazu zaplaty (oddali powodztwo) jesli nie udowodnisz,
    ze wezwales dluznika do spelnienia swiadczenie w terminie okreslonym w tym
    art.

    NoMAD

  • 9. Data: 2004-05-08 12:43:09
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    NoMAD wrote:
    > To ze sad nie wyda nakazu zaplaty (oddali powodztwo) jesli nie udowodnisz,
    > ze wezwales dluznika do spelnienia swiadczenie w terminie okreslonym w tym
    > art.

    A dlaczego?

    KG

  • 10. Data: 2004-05-08 19:25:48
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Uzytkownik "kam" <X#k...@w...pl.#X> napisal w wiadomosci

    > A dlaczego?

    Dlatego ze zanim wniesiesz pozew musisz wezwac dluznika do oplacenia
    zaleglosci czynszowych okreslonym terminie.
    Jesli wnieszesz pozew nie wzywajac dluznika, to sad i tak zobowiaze cie do
    przedstawienia dowodu wezwania dluznika.

    NoMAD