  • 1. Data: 2005-01-11 22:48:14
    Temat: wezwanie do wojska - prosze o pomoc!
    Od: "szydelek77" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!

    Mam oto taka nieciekawa sytuacje:
    W grudniu dostalem wezwanie do WKU, zglosilem sie jednak i powiedzialem ze
    podwioze zasiadczenie o nauce jednak wczesniej zakonczylem nauke i nie mialem
    takiego zaswiadczenia. Ale komandant nie podal zadnego konkretnego terminu
    wiec sie nie zglaszalem. Az dzisiaj zadzwonil telefon i oznajmil mi ze mam
    sie stawic po bilecik albo przyjadapo mnie. Po krotkiej rozmowie udalo mi sie
    uzyskac jeszcze czas do konca przyszlego tygodnia na dostarczenie
    zaswiadczenia czy czegokolwiek bo poznije juz tylko kamasze. Sytuacja wyglada
    tak ze 2 miesiace temu dostalem dosyc dobra prace, mam 23 lata
    (rocznikowo '82) i nie usmiecha mi sie tracic pracy przez glupie wojsko...
    Powiedzial mi ten komandant jeszcze zebym darowal sobie szkoly policealne bo
    mam skonczone rocznikowo 23 lata i tylko Studia Wyzsze mi gwarantuja
    odroczenie, a wiadomo ze one zaczynaja sie dopiero we wrzesniu wiec to za
    dlugo.

    Znalazlem gdzies w sieci jednak informacje ze tylko szkoly policealne w
    trybie zaocznym nie zwalniaja po 23 roku zycia od sluzby wojskowej, a na
    dziennych normalnie jest odroczenie. Czy to prawda?

    Po drugie czy ciezka sytuacja finansowa w rodzinie moze byc powodem
    odroczenia woja?

    I po trzecie, mialem na komisji kilka lat temu robione badania, bylem u wielu
    lekarzy ktorzy stwierdzili u mnie lekka chorobe serca (niedomykajaca sie
    zastawka), skrzywienie kregoslupa i do tego problemy z plucami i nerwica.
    Pomimo tego wtedy komisja dala mi A. Czy teraz moge sie jakos od tego odwolac
    badz opprosic o nowe badania przez komisje poborowa? Bo tedolegliwosci nie sa
    z palca wyssane tylko prawdziwe (zwlaszcza serce i pluca, ciezko mi sie po
    schodach wchodzi nie mowiac juz o bieganiu w mundurze...).

    Z gory dzieki za wszelkie informacje!
    Pozdro

    szydelek77