  • 1. Data: 2005-03-15 09:16:45
    Temat: wezwanie do uiszczenia wpisu sądowego
    Od: "Karolina" <f...@w...pl>

    Witam i proszę o radę w takie sprawie.
    Otóż, razem z moją siostrą wniosłyśmy skargę do Wojewódzkiego Sądu
    Administracyjnego w Krakowie, skarga była jedna, obie sie na niej
    podpisałyśmy.
    Własnie przyszło do każdej z nas wezwanie do uiszczenia wpisu sądowego w
    kwocie po 500 zł.
    Przyznam, że jest to dla nas dość dużo, wiem, że takie są opłaty, bo
    przeglądałam dziennik ustaw.
    Mam jednak takie pytanie: czy powinnyśmy obie uiścić tę opłatę? Przecież
    skarga jest jedna na jedną decyzję,
    na jednym papierze wysłana, tylko obie ją podpisałyśmy.
    Wydaje mi się, że powinna byc jedna opłata za jedną skagrę, którą wspólnie
    wniosłyśmy.
    A co będzie, jeśli jedna z nas uiści ten wpis sądowy, a druga nie? Rozpatrzą
    wtedy naszą skargę, czy stracimy 500 zł? Czego możemy sie spodziewać?
    Proszę o rady co zrobić.
    Pozdrawiam,

    Karolina

  • 2. Data: 2005-03-15 16:23:02
    Temat: Re: wezwanie do uiszczenia wpisu sądowego
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

> [...]
    > wtedy naszą skargę, czy stracimy 500 zł? Czego możemy sie spodziewać?

    wpis od skargi wynoszący 500 zł macie panie uiścić solidarnie - łącznie, pani i
    siostra. bo skoro wyczytała pani, że ma wynieść 500 zł a skarga jest jedna to
    nie ma dwóch wpisów bo ten wnosi sie od skargi, a nie od glowy, chyba, ze sad
    wezwal was do wniesienia 1000 i rozbil, ale tak rozumiem nie jest.
    a poza tym - możecie złożyć wniosek o przyznanie prawa pomocy - ustanowienie
    adwokata z urzędu, lub/i zwolnienei z obowiazku iszcenia wpisu sądowego. jeśli
    wykażecie, że nie jesteście w stanie ponieść takiego kosztu bez uszczerbku dla
    utrzymania siebie i rodziny - Sąd przyzna - ale musicie mieć naprawde niskie
    dochody, żeby miało to jakikolwiek sens.

    pozdr.