  • 1. Data: 2003-12-07 23:14:11
    Temat: weksel_leasing
    Od: yaqbeck<y...@p...onet.pl>

    mam dosc powazny problem. dwa lata temu prowadzilem dzialalnosc z
    kumplem (s.c.) w tym czasie podpisalismy umowe leasingowa na
    samochod. po jakims czasie stracilismy plynnosc finansowa i po kilku
    niesplaconych ratach przedmiot leasingu zostal zabrany przez EFL.
    przyszlo wezwanie do zaplaty na kwote daleko przekraczajaca wartosc
    pojazdu. zamieszono informacje ze dzienne odsetki to kilkadziesiat
    zlotych. obecnie nie pracuje, mieszkam z rodzicami i nie posiadam
    wlasnego majatku. przy podpisywaniu umowy byl wystawiony weksel in
    blanco. czy w takim przypadku moge spodziewac sie przedawnienia po
    3 latach? czy po 10 jak wyczytalem na niektorych stronach. prosze o
    odpowiedz i z gory dziekuje.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-12-08 00:46:34
    Temat: Re: weksel_leasing
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "yaqbeck" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Przedawnienie wynosi trzy lata (vide art. 118 kc). Roszczenie z weksla
    przedawnia się jednak znowu po trzech latach (vide art. 70 w zw. ze 103
    Prawa Wekslowego) od wpisanej daty zapłaty. No to razem daje nam 6 lat,
    jeśli weksel wystawią na dzień płatności na końcu okresu przedawnienia
    głównego roszczenia, czego im nikt nie zabroni. Przed upływem tych 6 lat
    mogą złożyć wniosek o nakaz zapłaty. No to będzie kolejne 10 lat od jego
    wydania (vide art. 125 kc). Dojdzie do tego czas wydania nakazu, bo na ten
    czas zawiesza się bieg przedawnienia, ale jeśli nie będziesz się
    odwoływał, to nie powinno to być więcej niż kilka miesięcy. Tak więc z
    mojego wywodu wynika, że jak będą dobrze kombinować, to nie przedawni się
    przez co najmniej 16 lat. Chyba niespecjalnie Cię pocieszyłem.

  • 3. Data: 2003-12-08 18:19:13
    Od: yaqbeck<y...@p...onet.pl>

> [...]
    przedawni się
    > przez co najmniej 16 lat. Chyba niespecjalnie Cię pocieszyłem.

    no raczej mnie nie pocieszyłeś, ale dziękuję że wiem już nieco więcej
    na ten temat. wpakowałem się w niezły ambaras... podobna najgorsza
    prawda jest lepsza niż najlepsze kłamstwo.. :) jeszcze raz dzięki..

    -> http://usenet.pomocprawna.info