  • 1. Data: 2003-12-07 19:47:58
    Temat: Gotowosc do pracy-pelnomocnik. Pilne!!!
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Mam prawomocny wyrok przywracajacy do pracy. Zglsoilem gotowosc podjecia pracy.
    Czekam na odpowiedz kiedy mam sie zglosic do pracy. Czy ta odpowiedz musi
    przyjsc od pracowdawcy czy tez moze przyjsc od jego pelnomocnika (adwokata),
    ktory reprezentowal pracodawce w sadzie w czasie procesu? Prosze o pilna
    odpowiedz.
    adam

  • 2. Data: 2003-12-07 20:14:19
    Temat: Re: Gotowosc do pracy-pelnomocnik. Pilne!!!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Może przyjść również od kadrowej albo kogokolwiek innego, kogo pracodawca
    upoważni. W szczególności może przyjść od radcy prawnego lub adwokata.

  • 3. Data: 2003-12-07 21:07:05
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Może przyjść również od kadrowej albo kogokolwiek innego, kogo pracodawca
    > upoważni. W szczególności może przyjść od radcy prawnego lub adwokata.

    Rozumiem, ale wowczas adwokat musi miec upowaznienie (pelnomocnictwo) w
    sprawach pracowniczych? To, ze byl pelnomocnikiem w sprawie (w sadzie) chyba
    nie jest rownoznaczne, ze jest takze pelnomocnikiem w sprawach pracowniczych po
    zakonczeniu procesu? Czyli w takim razie na pismie adwokata, wzywajacym mnie do
    pracy, powinno widniec takze jego pelnomocnictwo w sprawach pracowniczych?

  • 4. Data: 2003-12-07 21:09:26
    Temat: Odp: Gotowosc do pracy-pelnomocnik. Pilne!!!
    Od: "DorianG" <o...@k...pl>

    Termin 7-dniowy zaczyna biec od uprawomocnienia się orzeczenia sądu
    (pracodawca może jeszcze chcieć go zaskarżyć). Musisz dowiadywać się w
    sądzie pracy (sekretariacie) czy orzeczenie się uprawomocniło. Pracownik ma
    obowiązek zgłosić sie do pracy bez wezwania ze strony pracodawcy. Mam
    nadzieję, że posiadasz dowód owego zgłoszenia gotowości (cele dowodowe).
    DG

  • 5. Data: 2003-12-07 21:35:33
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > obowiązek zgłosić sie do pracy bez wezwania ze strony pracodawcy. Mam
    > nadzieję, że posiadasz dowód owego zgłoszenia gotowości (cele dowodowe).

    Oczywiscie wszystko mam. Nie w tym rzecz. Wyrok juz jest prawomocny. Chodzi o
    to czy jak dostane pismo od adwokata (pelnomocnika w sprawie) pozwanego, to czy
    moge to pismo wyrzucic do kosza, albo czy powinienem np. zapytac pisemnie tego
    pelnomocnika czy jest upowazniony do prowadzenia spraw pracowniczych.

  • 6. Data: 2003-12-07 22:29:24
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    tego
    > pelnomocnika czy jest upowazniony do prowadzenia spraw pracowniczych.

    Wynika z tego, ze adwokat posiada jedynie pelnomocnictwo procesowe. IMO nie
    obejmuje ono upowaznienia do podejmowania decyzji co do dopuszczenia do
    pracy.

    Dan.

  • 7. Data: 2003-12-07 23:01:58
    Od: "DorianG" <o...@k...pl>

    Od dnia uprawomocnienia wyroku stosunek pracy zostaje reaktywowany. Za ten
    okres przysługują pracownikowi wszystkie uprawnienia pracownicze z
    wynagrodzeniem włącznie.
    O co chodzi z tym pełnomocnikiem. Co miałoby znaleźć się w piśmie od niego.
    Tak, jak juz napisałem, to pracownik musi wyrazic gotowość do pracy.
    Pracodawca nie ma obowiązku wzywania go do stawienia się celem świadczenia
    pracy.
    DG

  • 8. Data: 2003-12-08 00:50:48
    Od: "Jurek" <j...@p...onet.pl>

    witam
    ..to znaczy zapada wyrok, siedem dni i jest prawomocny a w ósmym do pracy?
    serdeczności
    j...@p...onet.pl
    j...@w...pl

  • 9. Data: 2003-12-08 01:12:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    mnie do
    > pracy, powinno widniec takze jego pelnomocnictwo w sprawach

    Generalnie raczej masz rację. Utarło się jednak, że w wypadku adwokata czy
    radcy prawnego przyjmuje się, że działa on zawsze na podstawie
    pełnomocnictwa, choć co do zasady powinien je przysłać ze swoim pismem. No
    i nie może być to pełnomocnictwo procesowe.

  • 10. Data: 2003-12-08 01:33:56
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Tak, jak juz napisałem, to pracownik musi wyrazic gotowość do pracy.
    > Pracodawca nie ma obowiązku wzywania go do stawienia się celem świadczenia

    Wszystko sie zgadza jesli pracodawca przestrzega prawa, jest inaczej gdy
    pracodawca nie respektuje wyroku. Otoz juz po uprawomocnieniu sie wyroku
    pelnomocnik pozwanego poinformowal mnie pisemnie, ze wyrok nie jest prawomicny,
    bo pozwany wniosl o przywrocenie terminu na zlozenie apelacji. Wyrok jest
    natomiast prawomocny juz 2 miesiace(!). W ostatnich dniach sad oswiadczyl
    pozwanemu, ze zaden nowy termin nie zostanie mu dany. W miedzyczasie, tuz po
    uprawomocnieniu sie wyroku, zglosilem pisemna gotowosc podjecia pracy i juz 2
    miesiace czekam na umozliwienie mi przez pracodawce podjecia pracy. Do tej pory
    nie jestem umieszczony na liscie pracownikow i na liscie plac.