    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: weksel_leasing
    Date: Mon, 8 Dec 2003 01:46:34 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc67.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "yaqbeck" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:br0c83$9qu$1@flis.man.torun.pl...

    Przedawnienie wynosi trzy lata (vide art. 118 kc). Roszczenie z weksla
    przedawnia się jednak znowu po trzech latach (vide art. 70 w zw. ze 103
    Prawa Wekslowego) od wpisanej daty zapłaty. No to razem daje nam 6 lat,
    jeśli weksel wystawią na dzień płatności na końcu okresu przedawnienia
    głównego roszczenia, czego im nikt nie zabroni. Przed upływem tych 6 lat
    mogą złożyć wniosek o nakaz zapłaty. No to będzie kolejne 10 lat od jego
    wydania (vide art. 125 kc). Dojdzie do tego czas wydania nakazu, bo na ten
    czas zawiesza się bieg przedawnienia, ale jeśli nie będziesz się
    odwoływał, to nie powinno to być więcej niż kilka miesięcy. Tak więc z
    mojego wywodu wynika, że jak będą dobrze kombinować, to nie przedawni się
    przez co najmniej 16 lat. Chyba niespecjalnie Cię pocieszyłem.