  • 1. Data: 2005-05-25 06:59:10
    Temat: watpliwosc dotyczaca wykorzystania wizerunku euro
    Od: "grinder" <s...@g...pl>

    witam wszystkich

    znalazlem na stronie NBP informacje odnosnie wykorzystania
    wizerunku monet i banknotow euro w publikacjach reklamowych:
    http://www.nbp.pl/home.aspx?f=faq/010.html

    chcialbym wykorzystac w swoim projekcie wizerunek MONETY
    1 euro, pobrany ze strony Europejskiego Banku Centralnego
    http://www.ecb.int/bc/html/index.en.html
    (z dzialu "reprodukcje do publikacji") stad tez moje pytanie:

    moja watpliwosc wynika stad ze w wypadku reprodukcji banknotu
    mozna w pewnych wypadkach pomylic go z oryginalem,
    natomiast w wypadku monety zachodzi roznica "fizyczna"
    moneta jest przedmiotem i jej wizerunek powielony w formie
    drukowanej badz elektronicznej pozostaje jednak zawsze
    wizerunkiem nie dajacym sie pomyslic z oryginalna moneta

    bede bardzo wdzieczny za precyzyjna odpowiedz w tej kwesti,
    poniewaz pod podanymi powyzej linkami jest mowa jedynie
    o banknotach (dokladna specyfikacja) natomiast monety
    nie zostaly tam niestety ujete

    ta sama sytuacja zachodzi na stronie Europejskiego Banku
    Centralnego, dokladna specyfikacja dotyczy jedynie banknotow,
    a monet tylko w wypadku produkcji medali, monet okolicznosciowych
    etc. o reprodukcjach drukowanych badz elektronicznych monet euro
    rowniez nie ma ani slowa

    ps.
    napisalem w tej sprawie do NBP,
    ale niestety zadnej odpowiedzi nie otrzymalem :(

    z gory dziekuje za pomoc,
    pozdrawiam, Robert.