  • 1. Data: 2005-05-25 05:43:07
    Temat: 300zł za badanie lekarskie !?!
    Od: "Sebastian M." <m...@W...gazeta.pl>

    Dla niewtajemniczonych wklejam poniżej mój p[ierwszy wątek a puźniej napisze
    co dalej się dowiedziałem:
    Witam!
    Właśnie dostałem kartke z urzędu miasta że starosta zmusza mnie do poddania
    się badanią lekarskim bo żekomo &#8222;otrzymano informacje o zastrzeżeniach
    stanie zdrowia mogących powodować niezdolność do prowadzenia pojazdów&#8221;
    nie
    mam dużego stażu za kierownicą ale nigdy nawet niezatrzymała mnie policja do
    kontroli niemówiąc o jakichś kolizjach itp.

    Mam
    dwie opcje albo odwołanie w terminie 14dni albo zgłosić się do ośrodka
    medycyny pracy (150km) na własny koszt!

    Podpierają się oni Dz.U. art.122 ust.1 pkt.4 i 5

    Czy ktoś miał coś podobnego i czy można to jakoś uniknąć?

    Jakie mogą być konsekwencje niewstawienia się albo w sytuacji gdy wada wzroku
    zostanie wybadana (czy mogą zabrać prawo jazdy) ?

    Pozdrawiam
    Sebastian M.
    __________________________

    Poszłem do starosty, żeczywiście w papierach namieszała mi komisja poborowa i
    mam jechać do Sosnowca więc reasumując benzyna wyjdzie mi około 100zł, zarwe
    dzień w pracy i strace 60zł dotego za badanie karzą sobie zapłacić 300zł!!!
    Nie wiem czy najpierw obić morde lekarzowi który mnie badał na prawo jazdy i
    stwierdził że wzrok jest ok i moge miec bezterminowo czy raczej instruktorowi
    który "polecił" mi tego lekarza. Wolałbym już dostać terminowe niż dołożyć do
    tego te 400zł (przecież ja prawie tyle zapłaciłem za zrobienie prawo jazdy!).
    Czy jest od tego jakaś droga odwołania albo coś bo niewierzę że wszyscy
    kierowcy pokornie jadą i dają po 300zł tylko dlatego że lekarz który ich
    badał pierwszym razem to konował albo starosta wymyslił sobie coś nowego...

    Pozdrawiam
    Sebastian M.

  • 2. Data: 2005-05-25 06:35:10
    Temat: Re: 300zł za badanie lekarskie !?!
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Sebastian M. napisał(a):

    piszesz ze w papierach namieszala ci komisja wojskowa
    tak wiec sa dwa wyjscia, albo masz wade wzroku i to ty popelniles blad
    ze pozwoliles sobie wypisac wzrok OK, wiedzac ze jest kiepski, albo
    chciales uniknac woja symulujac problem ze wzrokiem, a tedy poniekad sam
    jestes sobie winien, jakby nie patrzec z tego co napisales to wina lezy
    po twojej stronie i niestety musisz za to zabulic

  • 3. Data: 2005-05-30 22:17:45
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    pestifer napisał(a):
    > Użytkownik "Sebastian M." <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > (...ciach...)
    > ty nie masz wady wzroku tylko kapy na oczach.
    > i uzyj rozumu zanim zaczniesz obrazac innych.

    o co ci chodzi?
    facet dostał skierowanie na kontrolne zgodnie z Rozp. Min.Zdr.
    z dnia 7 stycznia 2004 r. w sprawie badań lekarskich kierowców i osób
    ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami
    (Dz. U. Nr 2, poz. 15)
    sprawa faktycznie jest upierdliwa i nie doczytałem się iak to naprawdę
    wygląda - np co w przypadku, jeżeli po prostu nie ma kasy na
    przeprowadzenie badań - to wcale niemałe pieniądze, szczególnie
    zsumowane z dojazdem, zarwaniem dnia itp.

    par.3 mówi, że badania ma wykonać uprawniony lekarz, niekoniecznie
    woj.ośr medycyny pracy (w tym przypadku sosnowiec).
    Dopiero po badaniu starosta może się odwołać - za pośrednictwem itp.
    itd... i wtedy badania w Sosnowcu. Przynajmniej tak to rozumiem.

    Tylko kto płaci za NIEPOTRZEBNE badania - jak facet jest zdrowy? - to
    tak na marginesie - raczej o zasadzie niż konkretnym przypadku.

    MAc

  • 5. Data: 2005-05-31 14:15:07
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Tylko kto płaci za NIEPOTRZEBNE badania - jak facet jest zdrowy? - to tak
    > na marginesie - raczej o zasadzie niż konkretnym przypadku.

    jesli uwazasz, ze stwierdzenia "obic morde" "konowal" sa na miejscu to ja
    bardzo przepraszam. zreszta o poziomie goscia swiadczy jego gramatyka i
    ortografia, ale to na marginesie.
    nigdy sie nie dowiesz jak do konca bylo na jego badaniu ani na komisji
    wojskowej.
    ale zakladajac, ze mial wade wzroku podczas badania na prawo jazdy, nie
    znaczy to, ze nie moze miec prawa bezterminowego. na komisji (nie wiesz jak
    czas uplynal pomiedzy tymi badaniami, nie wiesz czy chorowal w miedzyczasie
    i nie wiesz czy nie poglebila mu sie wada) pojawily sie watpliwosci i
    skierowano go na badanie. gdzie tu widzisz nieprawidlowosc. a moze uwazasz,
    ze niepotrzebnie go kieruja bo on sam bedzie twierdzil ze "jest zdrowy"?
    a jak za rok zachoruje na padaczke to tez nie bedzie sie go badac pod katem
    zdolnosci do kierowania pojazdami bo oswiadczy ze jest zdrowy i ma
    bezterminowe prawo jazdy?