  • 1. Data: 2007-01-01 17:37:33
    Temat: wadliwy komputer i DG jednoosobowa
    Od: akala <a...@a...com>

    Mój znajomy prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. Niezbędny mu
    jest "laptop" który zakupił 3 miesiące temu no i niestety dzisiaj już mu
    padł ,a jutro ma spotkanie z klientem. Wybiera się jutro rano do sklepu w
    którym kupił tego "laptopa" ,na rozmowę .Jak sądzicie od czego zacząć
    "dyskusję " w sklepie by problem załatwili szybko i skutecznie. Nadmieniam
    ,że brak komputera może mieć znaczący ujemny wpływ na zarobki mojego
    znajomego .Zaznaczam ,że "laptop" jest zakupiony na "firmę"

    akala

  • 2. Data: 2007-01-01 18:15:02
    Temat: Re: wadliwy komputer i DG jednoosobowa
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    akala napisał(a):
> [...]
    > którym kupił tego "laptopa" ,na rozmowę .Jak sądzicie od czego zacząć
    > "dyskusję " w sklepie by problem załatwili szybko i skutecznie. Nadmieniam

    A co chce osiągnąć Twój znajomy, bo to nie wynika bezpośrednio z posta.

    Ogolnie laptop padł (tyle wiemy), z drugiej strony sklep nie moze
    wiedziec czy ow znajomy nie pomogl w tym padnieciu. Dlatego zapewne beda
    sprawdzac laptopa. W koncu chyba ma on gwarancje nie?

    Od czego zaczac dyskusje? Od przestawienia problemu i nie stawaniu
    okoniem. Jesli sie dobrze trafi, to czasami (zalezy od usterki) mozna
    naprawic to od reki. Jakiekolwiek powolywanie sie na prawa (sluszne czy
    nie) raczej przeciagnie sprawe, a nie o to chyba chodzi.

    > ,że brak komputera może mieć znaczący ujemny wpływ na zarobki mojego
    > znajomego .Zaznaczam ,że "laptop" jest zakupiony na "firmę"

    Sugerujesz żadanie odszkodowania?

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 3. Data: 2007-01-01 18:52:51
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Mon, 01 Jan 2007 19:15:02 +0100, Przemyslaw Osmanski napisał(a):

    > A co chce osiągnąć Twój znajomy,
    jak najszybciej otrzymać sprawne narzędzie pracy za które zapłacił sporo.

    > Ogolnie laptop padł (tyle wiemy), z drugiej strony sklep nie moze
    > wiedziec czy ow znajomy nie pomogl w tym padnieciu. Dlatego zapewne beda
    > sprawdzac laptopa. W koncu chyba ma on gwarancje nie?

    Nie pomógł ponieważ objawy uszkodzenie przed jego całkowitym
    "zamilknięciem" są dla mnie rozpoznawalne i stawiam na 90 % ,ze padła karta
    graficzna i gdyby to był sprzęt po gwarancji byłby naprawiony w ciągu 2- 3
    dni.

    > Sugerujesz żadanie odszkodowania?
    Niczego na razie nie sugeruję a stwierdzam to co wiem, że jeżeli w ciągu 2
    tygodni nie będzie miał nowego sprzętu to będzie musiał pilnie kupić nowy
    /a, aktualnie z tego co wiem to tylko go ratuje pożyczka/, a w następnym
    miesiącu ,jeżeli nie będzie miał sprzętu będzie musiał pożyczać na
    jedzenie - po prostu jest "na rozruchu" i całe oszczędności właśnie
    zainwestował w ten sprzęt.
    akala

  • 4. Data: 2007-01-01 19:25:40
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "akala" <a...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ,że brak komputera może mieć znaczący ujemny wpływ na zarobki mojego
    > znajomego .Zaznaczam ,że "laptop" jest zakupiony na "firmę"

    A jakiej firmy jest ten laptop ? Może gdzieś obok ma serwis i mógłby się tam
    dogadać.

  • 5. Data: 2007-01-01 19:28:34
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    > miesiącu ,jeżeli nie będzie miał sprzętu będzie musiał pożyczać na
    > jedzenie - po prostu jest "na rozruchu" i całe oszczędności właśnie

    Moze warto zapytac w sklepie - moze udostepniaja odplatnie jakis sprzet
    zastepczy?

    K.

  • 6. Data: 2007-01-01 20:51:22
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    akala napisał(a):
    > jak najszybciej otrzymać sprawne narzędzie pracy za które zapłacił sporo.

    Wiec trzeba delikatnie, tak, zeby sprzedawce po swojej stronie, a nie
    jako wroga.

    Teraz dopiero to napisales :)

    > "zamilknięciem" są dla mnie rozpoznawalne i stawiam na 90 % ,ze padła karta
    > graficzna i gdyby to był sprzęt po gwarancji byłby naprawiony w ciągu 2- 3
    > dni.

    Jesli tak jak piszesz, jest to notebook z wyzszej polki, to naprawa
    karty grafiki (zakladajac ze to faktycznie to) polega na jej wymianie.
    Co zajmuje doslownie kilkanascie (dziesiat - zalezy od modelu) minut.
    Problem z gwarancja, polega na tym, ze najczesciej naprawy dokonuje
    autoryzowany serwis lub producent i najczesciej naprawa przedluza sie o
    czas wysylek i czekania na swoja kolej...
    Pogwarancyjne to naprawi pierwszy lepszy serwis zamawiajac czesc u
    producenta - co zajmuje duzo mniej czasu...
    Niestety...

> [...]
    > /a, aktualnie z tego co wiem to tylko go ratuje pożyczka/, a w następnym

    Proponuje wypożyczenie sprzetu lub dogadanie sie ze sklepem (jesli on
    jest gwarantem) lub serwisem, moze dadza sprzet zastepczy. Ale to juz
    zalezy tylko od podejscia Twojego znajomego do problemu.

    > miesiącu ,jeżeli nie będzie miał sprzętu będzie musiał pożyczać na
    > jedzenie - po prostu jest "na rozruchu" i całe oszczędności właśnie
    > zainwestował w ten sprzęt.

    No coz, kazdy ma jakies problemy...

    Ogolnie powtarzam: nie przyjmowac postawy roszczeniowej, to znaczaco
    utrudnia kontakty z ludzmi, a moze spowodowac 'przedluzenie' serwisu...
    Pracownik sklepu /serwisu to tylko czlowiek, jak ktos na niego naskoczy,
    to moze stanac okoniem... A to chyba nie jest celem?

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 7. Data: 2007-01-01 21:46:51
    Od: "R.A.D.U.S" <n...@s...pl>

    Skoro ma dzialnosc DG i jest mu niezbedny to chyba wykupil serwis "express"
    i mu go naprawiaja w ciagu 3 dni.

    Chyba pomyslal o tym przed zakupem prawda ?

  • 8. Data: 2007-01-01 22:15:21
    Od: donwito <q...@c...barg.cy>

    Dnia Mon, 1 Jan 2007 18:37:33 +0100
    akala <a...@a...com> napisał(a):

> [...]
    > skutecznie. Nadmieniam ,że brak komputera może mieć znaczący ujemny
    > wpływ na zarobki mojego znajomego .Zaznaczam ,że "laptop" jest

    Aristo, Acer, Asus, Apple, Fujitsu-Siemens, HP, Lenovo, LG i Toshiba
    mają na 100% gwarancję producenta i na 101% załatwienie sprawy przez
    producenta potrwa krócej niż przez sklep, a ponadto, jeśli laptop był
    z wyższej półki, to obejdzie się bez wychodzenia z domu (gwarancja
    door to door). Jeśli był naprawdę z wyższej półki, czyli także od
    dobrego producenta, to naprawa nie potrwa dłużej niż 5 dni z
    dostawą w obie strony włącznie. Nie wiem, jakiego producenta laptopa
    musiałby kupić Twój znajomy, żeby bardziej opłacało mu się dyskutować
    o przepisach ze sprzedawcą niż po prostu skorzystać z gwarancji
    producenta.

    pozdr,
    w.
    --
    Adres mail z nagłówka zakodowany w ROT13 :)