  • 1. Data: 2007-01-01 15:24:29
    Temat: kupno mieszkania na licytacji komorniczej a lokatorzy - pytanie
    Od: Rafal M <rafalm1980_nospam@_gmail_.com>

    > Witam,
    >
    > Niestety ceny mieszkań poszły ostatnio mocno w górę i się okazało, że mnie z żoną
    na nic sensownego nie stać. Nieruchomości oferowane na licytacjach mają niższe ceny
    ale pewnie i w tym jest jakiś haczyk...

    > Może ktoś zna odpowiedź na poniższe pytania i mógłby nam pomóc ?
    > (forma własności mieszkania to spółdzielcze własnościowe)
    >
    > - czy w przypadku gdy zamieszkują tam obecnie lokatorzy (właściciele) po utraceniu
    prawa własności nadal tam będą sobie mogli mieszkać (nawet 3 lata?) a ja im nie za
    wiele będę mógł zrobić? Czy w tym względzie to, że mieszkanie jest spółdzielcze ma
    jakieś znaczenie?
    > - czy aby Ci ludzie opuścili "moje" mieszkanie, muszę im zapewnić lokal zastępczy
    (od gminy, a co jak gmina nie będzie miałą takiego mieszkania?)
    > - czy w czasie, kiedy Ci ludzie zamieszkują "moje" mieszkanie ja muszę płacić
    czynsz spółdzielni i inne opłaty za to mieszkanie?

    > niestety w kancelarii komorniczej uzyskałem informację w stylu "jakoś to ludzie
    załatwiają" a zanim zacznę chodzić w przyszłym tygodniu po spółdzielniach i sądach
    chciałbym zasięgnąc waszej opinii - wiedziałbym wtedy na co zwracać uwagę i jakie
    zadawać pytania, żeby się upewnić co do tego czy nie zrobię najgorszej inwestycji
    mojego życia.

    > pytanie niejako przy okazji - jeśli Ci ludzie nie mieszkaliby od dwóch miesięcy w
    tym mieszkaniu to sprawa jest prostsza - wystarczyłoby ich wymeldować?

    > z góry dziękuję za poświęcony czas

    a nie mozna po prostu wprowadzic sie do wlasnego mieszkania, napewno by
    sie sami wyprowadzili ... po pewnym czasie?

  • 2. Data: 2007-01-01 15:42:00
    Od: "boguslaw" <b...@a...edu.pl>

    Rafal M napisał(a):

> [...]
    >
    > a nie mozna po prostu wprowadzic sie do wlasnego mieszkania, napewno by
    > sie sami wyprowadzili ... po pewnym czasie?

    Nie mozna..

  • 3. Data: 2007-01-01 17:23:08
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Rafal M" <rafalm1980_nospam@_gmail_.com> wrote in message

    > a nie mozna po prostu wprowadzic sie do wlasnego mieszkania, napewno by
    > sie sami wyprowadzili ... po pewnym czasie?

    A jak chcesz się wprowadzić do kogoś?

  • 4. Data: 2007-01-01 20:02:04
    Od: Rafal M <rafalm1980_nospam@_gmail_.com>

    witek napisał(a):
    > "Rafal M" <rafalm1980_nospam@_gmail_.com> wrote in message
    >
    > A jak chcesz się wprowadzić do kogoś?

    bylbym wlascicielem (papier + notariusz), zameldowany, tzn chcesz
    powiedziec ze nie moglbym sie wprowadzic do wlasnego mieszkania, nic nie
    rozumiem ...

  • 5. Data: 2007-01-01 20:12:00
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 01.01.2007 Rafal M <rafalm1980_nospam@_gmail_.com> napisał/a:

    > bylbym wlascicielem (papier + notariusz), zameldowany, tzn chcesz
    > powiedziec ze nie moglbym sie wprowadzic do wlasnego mieszkania, nic nie
    > rozumiem ...

    To widać, lepiej nie kupuj tego mieszkania.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 6. Data: 2007-01-01 20:18:17
    Od: "Angie" <J...@O...EU>

    Użytkownik "Rafal M" <rafalm1980_nospam@_gmail_.com> napisał w wiadomości

    > bylbym wlascicielem (papier + notariusz), zameldowany, tzn chcesz
    > powiedziec ze nie moglbym sie wprowadzic do wlasnego mieszkania, nic nie
    > rozumiem ...

    Witaj w realnym swiecie:)

    Angie

  • 7. Data: 2007-01-01 20:49:21
    Od: Rafal M <rafalm1980_nospam@_gmail_.com>

    Angie napisał(a):
    > Użytkownik "Rafal M" <rafalm1980_nospam@_gmail_.com> napisał w
    > wiadomości news:enbpc2$pa$1@inews.gazeta.pl...

    > Witaj w realnym swiecie:)
    >
    > Angie

    tak z ciekawosci pytam, czy takie prawo (ze nie mozna wymeldowac) to na
    calym swiecie czy tylko w Polsce?

  • 8. Data: 2007-01-01 20:54:18
    Od: koszmarek <g...@o...pl>

    Rafal M napisał(a):

    > a nie mozna po prostu wprowadzic sie do wlasnego mieszkania, napewno by
    > sie sami wyprowadzili ... po pewnym czasie?

    No wiec rozpocząłem ten wątek więc i go zakończę ;)
    A więc z mojej strony pas, jak ktoś zauważył nie stać biednych na
    oszczędzanie a kłopotów z takim mieszkańcem, który nie ma się zamiaru
    wyprowadzić można mieć sporo (paranoja). W mieszkaniu, które brałem pod
    uwagę (pojechałem na miejsce rzucić okiem) lokator na moje pytanie
    odnośnie licytacji komorniczej powiedział, że on nic o tym nie wie i
    rzucił słuchawkę... zapewne byłoby go łatwo wykurzyć heh

    jeszcze raz dziękuję wszystkim za pożyteczne opinie

  • 9. Data: 2007-01-01 20:58:07
    Od: Rafal M <rafalm1980_nospam@_gmail_.com>

    Samotnik napisał(a):

    > To widać, lepiej nie kupuj tego mieszkania.

    wiem, ale moze znajdzie sie jakis bug w przepisach ... :)

  • 10. Data: 2007-01-01 21:03:01
    Od: Rafal M <rafalm1980_nospam@_gmail_.com>

    koszmarek napisał(a):

> [...]
    > słuchawkę... zapewne byłoby go łatwo wykurzyć heh
    >
    > jeszcze raz dziękuję wszystkim za pożyteczne opinie

    eee , slowa sa nic nie warte, wazne sa dokumenty, dowody itp ...
    musialbym przeewrtowac troche przepisow i moze by sie znalazla jakas
    luka ... ale to zalezy od danej sytuacji ...