  • 1. Data: 2005-06-03 22:02:46
    Temat: wadliwe wypowiedzenie
    Od: "czupurek" <c...@w...pl>

    Czy wadliwość wypowiedzenia w 2 aspektach:

    1. "Rozwiązuję z panią umowę zawartą w dniu... z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia, który wynosi 1 miesiąc. Bieg wypowiedzenia rozpoczyna się
    1.07.05 i upływa w dniu 01.(!).07.2005.

    2. Przyczyną wypowiedzenia umowy o pracę jest niespełnienie wymogów
    pracodawcy wymaganych w zwiazku z wdrożeniem nowego programu komputerowego
    (Wskazanie "niespełnienia oczekiwań pracodawcy w związku z zajmowanym
    stanowiskiem", bez konkretyzacji, o jakie oczekiwania chodziło, nie może być
    uznane za podanie konkretnej i rzeczywistej przyczyny uzasadniającej
    wypowiedzenie umowy o pracę na czas nieokreślony w rozumieniu art. 30 § 4 i
    art. 45 § 1 k.p. (por. wyrok SN z 12 grudnia 2001 r., sygn. akt I PKN
    726/00)
    i nienależyte wypełnianie obowiązków pracowniczych na stanowisku....

    jest przesłanką, żeby uznać to wypowiedzenie za bezskuteczne??

    dzięki za wszelkie sugestie

  • 2. Data: 2005-06-04 05:30:28
    Temat: Re: wadliwe wypowiedzenie
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    czupurek napisał(a):
> [...]
    >
    > 1. "Rozwiązuję z panią umowę zawartą w dniu... z zachowaniem okresu
    > wypowiedzenia, który wynosi 1 miesiąc. Bieg wypowiedzenia rozpoczyna się

    To bez znaczenia. Stosunek pracy rozwiązuje sie na koniec lipca 2005.

> [...]
    > 726/00)
    > i nienależyte wypełnianie obowiązków pracowniczych na stanowisku....

    Wystarczy że jedna ze wskazanych przyczyn jest prawdziwa i konkretna. A
    dyskutowałbym czy i pierwsza nie jest wystarczająco konkretna. Wszystko
    zależy od sądu pracy. Konkretyzacja może być wystarczająca, jeśli
    pracodawca wykaże w toku procesu, że pracownik wiedział co pracodawca
    miał na myśli w wypowiedzeniu.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-06-04 07:15:29
    Od: "czupurek" <c...@w...pl>

    > To bez znaczenia. Stosunek pracy rozwiązuje sie na koniec lipca 2005.

    A czy ten błąd nie może być przesłanką do stwierdzenia, iż tego
    wypowiedzenia jakby w ogóle nie ma??
    Tzn. Pracownik przychodzi do pracy 1.07, jako pracownik, który nie jest w
    okresie wypowiedzenia i bierze zwolnienie, które nie kończy mu się 31.07
    (kiedy kończyłby sie stosunek pracy), tylko .... np. kończy się 31.12 ??

  • 4. Data: 2005-06-04 07:17:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    czupurek napisał(a):

    > A czy ten błąd nie może być przesłanką do stwierdzenia, iż tego
    > wypowiedzenia jakby w ogóle nie ma??

    Nie może jakby go nie być. Może albo być, albo nie być. A jest skoro
    zostało wręczone.

> [...]
    > okresie wypowiedzenia i bierze zwolnienie, które nie kończy mu się 31.07
    > (kiedy kończyłby sie stosunek pracy), tylko .... np. kończy się 31.12 ??

    ???? nie rozumiem.

  • 5. Data: 2005-06-04 07:25:55
    Od: "czupurek" <c...@w...pl>

    > Nie może jakby go nie być. Może albo być, albo nie być. A jest skoro
    > zostało wręczone.

    Tak, ale skoro jest wadliwe, to czy :

    1. Nie odwoływać się od niego w ciągu 7 dni, zostawić, jak jest i 1.07 osoba
    ta jest pracownikiem, który nie jest w okresie wypowiedzenia i jako taki od
    1.07 moze iść na zwolnienie.

    2. Odwołać się do pracodawcy wskazując brak konkretnej przyczyny i pomyłkę w
    dacie i wówczas przerywa się (???) bieg terminu wypowiedzenia?

    Bo zakładam (operając się na wadliwości wypowiedzenia), że 1.07 pracownik
    nie jest pracownikiem, któremu biegnie okres wypowiedzenia...

  • 6. Data: 2005-06-04 07:39:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    czupurek napisał(a):

> [...]
    > ta jest pracownikiem, który nie jest w okresie wypowiedzenia i jako taki od

    ??? czytać nie umiesz? Przecież w wypowiedzeniu jest mowa że
    wypowiedzenie biegnie od 1 lipca 2005. A na zwolnienie można iśc i w
    okresie wypowiedzenia.

    > 2. Odwołać się do pracodawcy wskazując brak konkretnej przyczyny i pomyłkę w
    > dacie i wówczas przerywa się (???) bieg terminu wypowiedzenia?

    Nie przerywa ani biegu wypowiedzenia, ani terminu do wniesienia ppowództwa.

    > Bo zakładam (operając się na wadliwości wypowiedzenia), że 1.07 pracownik
    > nie jest pracownikiem, któremu biegnie okres wypowiedzenia...

    Źle zakładasz. Choćby wypowiedzenie było wadliwe nie wiem jak to i tak
    jest skuteczne, jeśli się od niego nie odwołasz.

  • 7. Data: 2005-06-04 07:53:52
    Od: "czupurek" <c...@w...pl>

    oki, rozumiem.
    czyli teraz co?? w ciągu 7 dni odwołać się do pracodawcy? z podaniem
    nieskonkretyzowanej przyczyny wypowiedzenia?
    Co to da??

  • 8. Data: 2005-06-04 08:03:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    czupurek napisał(a):
    > oki, rozumiem.
    > czyli teraz co?? w ciągu 7 dni odwołać się do pracodawcy?

    Jeśli już to nie do pracodawcy lecz do sądu pracy.

  • 9. Data: 2005-06-04 08:28:53
    Od: "czupurek" <c...@w...pl>

    > Jeśli już to nie do pracodawcy lecz do sądu pracy.

    Dzięki :))
    pozdrowionka