  • 1. Data: 2005-06-03 22:05:25
    Temat: gdzie znaleźć informacje o prawach mieszkańców........
    Od: "telcia" <n...@o...pl>

    ...Mam jeszcze drugie pytanie:

    Gdzie mogę zasięgnąc porad, wyczytać informacje dot. praw mieszkańców bloku
    administrowanym przez developera. Interesują mnie prawa mieszkańców, sposób,
    w jaki możemy przejąć administrowanie budynkiem (wspólnota mieszkaniowa), w
    jakim czasie możemy to uczynić, czy mieszkańcy całego piętra mogą zdecydować
    o zmianie zamka, ponieważ dzisiaj na pietrze doszło do włamania, a developer
    nie chce udostępnić nam kluczy do drzwi wejściowych na klatce schodowej na
    naszym piętrze( więc w dalszym ciągu całe piętro jest otwarte, nie mówiąc
    juz o drzwiach wejściowych do bloku), czy jeśli mozemy ten zamek sami
    zmienić, to czy mamy obowiązek udostępnić jeden egzemplarz , i jeśli tak to
    komu... etc... pytań jest całe mnóstwo, ale nie wiem gdzie mozemy zaczerpnąc
    informacji na w.w. i inne tematy....

    Będę wdzięczna za wskazówki

  • 2. Data: 2005-06-04 07:21:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    telcia napisał(a):

    > Gdzie mogę zasięgnąc porad, wyczytać informacje dot. praw mieszkańców bloku
    > administrowanym przez developera.

    Zapewne trzeba po prostu wczytać się w umowę podpisaną z deweloperem.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-06-04 08:48:11
    Od: "telcia" <n...@o...pl>

    ...no nie bardzo jest tam co wyczytać :-(

    Jest tylko napisane, że : "Sprzedający zobowiązuje się prowadzić odpłatnie
    na koszt mieszkańcóww i z ich upoważnienia administrację kompleksu
    mieszkalnego przez okres 12 miesięcy od daty przekazania budynku do
    eksploatacji."

    Natomiast samo mieszkanie odebrałam w styczniu tego roku, w umowie widnieje
    data 30.06.2004 , więc już tu developer nie dotrzymał przyżeczenia. Akty
    notarialne możemy podpisywać od dnia 15 maja tego roku, natomiast mieszkanie
    odebrałam w styczniu tego roku, a prąd stały mam od marca 2004 (nie
    wspominając o mieszkańcach, którzy byli zmuszeni przeprowadzić się tutaj już
    wcześniej... Prawdopodobnie, a nawet na 100 % jestem przekonana, iż budynek
    nie został jesczze przekazany do eksploatacji, ponieważ developer nie
    stworzył dogodnych warunków (zajęty jest budową kolejnych nieruchomości).

    Tak więc w umowie nic wiecej nie wyczytam, nie ma tam nic o naszych
    (konsumentów) prawach.Wiem też, że jesli budynek nie jest oddany do
    eksploatacji, to nie ma sensu się ubezpieczać, chcielibyśmy zamki sobie
    chociaż zmienić.
    Interesuje mnie też, ćzy jeśli developer łamie przyżerzecznia, to my również
    możemy odstąpić od ustalonego przez develop. okresu jego administracji
    budynku...