  • 1. Data: 2007-11-25 20:01:23
    Temat: utylizacja kwasu azotowego
    Od: " " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Znalazłem w komórce trochę kwasu azotowego. Chcę to oddac do utylizacji. Jak
    sprawa wygląda od strony prawnej? Musze się spowiadac/ktos będzie
    zainteresowany itp skąd ten kwas ? ( w sumie to nawet nie wiem,wiem, ze go
    "odkryłem") ?
    PS. Nie produkowałem nitrogliceryny ;)

  • 2. Data: 2007-11-25 20:55:37
    Temat: Re: utylizacja kwasu azotowego
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawa wygląda od strony prawnej? Musze się spowiadac/ktos będzie
    > zainteresowany itp skąd ten kwas ? ( w sumie to nawet nie wiem,wiem, ze go

    Napisz na grupę związaną z chemią, to ci powiedzą czym to bezpiecznie
    zobojętnić i się pozbyć.

  • 3. Data: 2007-11-25 21:02:13
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprawa wygląda od strony prawnej? Musze się spowiadac/ktos będzie
    > zainteresowany itp skąd ten kwas ? ( w sumie to nawet nie wiem,wiem, ze go

    teoretycznie powinieneś udać się do firmy mającej prawo po odbioru (
    niekoniecznie utulizacji) odpadów niebezpiecznych
    o określonym kodzie odpadów i przekazać jaą na podsatwie tzw karty
    przekazania odpadów.
    ale musiałbyś sam mieć prawo do wytwarzania takiego odpadu, a z opisy
    wygląda że jest to jakieś przypadkowe znalezisko
    bez związku z jakąkolwiek działalnością produkcyjną.
    w tej sytuacji pozostaje znaleźć firmę która przyjmuje takie odpady i samemu
    dostarczyć.
    koszt nie powienien być zbuyt wielki

    macso

  • 4. Data: 2007-11-25 21:34:39
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > sprawa wygląda od strony prawnej? Musze się spowiadac/ktos będzie
    > zainteresowany itp skąd ten kwas ? ( w sumie to nawet nie wiem,wiem, ze go

    A czysty jest? Skad jestes? - jak cos to napisz na priv :) Moze sie przyda,
    powaznie.
    A zeby zutylizowac, to akurat azotowy mozna w miare ekologiocznie. Kupujesz
    wodoroweglan sodu - "sode oczyszczona" - najlepiej sporo tego. Wlewasz kwas
    do miednicu y dotad dosypujesz "sodki" as przestanie sie burzyc. Potem
    mozesz wylac na trawe. Roslinki beda zadowolone ze sporej porcji zotanu sodu
    (saletry sodowej) - bo to on sie wytworzy w wyniku reakcji.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-11-25 21:40:39
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > sprawa wygląda od strony prawnej? Musze się spowiadac/ktos będzie
    > zainteresowany itp skąd ten kwas ? ( w sumie to nawet nie wiem,wiem, ze go

    A - jesli kwasu jest naprawde duzo i nie chcesz go sprzedawac, to mozesz
    zastosowac wstepna neutralizacje wodorotlenkiem sodowym - w tym celu musisz
    zakupic "Kreta" lub inny preparat do udrazniania rur z wodorotlenkiem
    sodowym. Klopot z nim jest tylko taki, ze on reaguje "bezglosnie", wiec nie
    wiesz kiedy zakonczyla sie neutralizacja i masz nadmiar wodorotlenku wiec
    radzilbym dosypac na oko troche ":Kreta", zamieszac, dosypac "sodki" jesli
    sie mocno burzy to znow troche "Kreta" i tak dalej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-11-26 08:00:56
    Od: "staszek" <s...@i...pl>

    > Znalazłem w komórce trochę kwasu azotowego.

    NTG! pl.misc.telefonia.gsm

  • 7. Data: 2007-11-26 08:55:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "staszek" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > NTG! pl.misc.telefonia.gsm

    Hehehe - dobre :)
    Kolejna afera - po ukladankach i talerzykach kolej na komorki "żólte ucho"
    :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2007-11-26 21:48:13
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "macso" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niekoniecznie utulizacji) odpadów niebezpiecznych
    > o określonym kodzie odpadów i przekazać jaą na podsatwie tzw karty

    Ten obowiązk nie dotyczy osób fizycznych, tylko przedsiębiorców.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • 9. Data: 2007-11-26 22:47:07
    Od: "przempo" <p...@p...fm>

    Użytkownik "macso"

    To mój stary znajomy, czy tylko zbieżność nicków?:)

  • 10. Data: 2007-11-27 08:13:26
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

> [...]
    > nadmiar wodorotlenku wiec radzilbym dosypac na oko troche ":Kreta",
    > zamieszac, dosypac "sodki" jesli sie mocno burzy to znow troche "Kreta" i

    Lepiej w chemicznym kupic NaOH - mimo wszystko taniej niż kret i można
    dokładnie policzyc ile potrzeba tego to to na wzminakowany kwas azotowy.

    A.