  • 1. Data: 2007-11-25 16:10:50
    Temat: prawo, rejestracja samochodu
    Od: Anastazy <D...@g...com>

    Mam pytanie chce zarejestrowac auto na osobe ktora ma wieksze znizki
    niz ja. Jak mam sie ustrzec tego zeby nie zostac wycyckanym. Otoz nie
    moge sie dopisac do dowodu bo nie jestem zameldowany pod tym samym
    adresem. Jest to osoba coprawda zaufana bo prawie rodzina ale
    chcialbym sie jakos ustrzec niechcianych skutkow. Czy jest mozliwosc
    spisania jakies umowy notatrnialnej nie wiem ze tak naprawde to jest
    moje auto bo osoba ta planuje kiedys tam brac rozwod i jak auto bedzie
    na nia zarejestrowane to bedzie sie zaliczalo do wspolnego majatku.
    Prosze jak moge sie zabezpieczyc w takim przypadku

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-11-26 08:06:14
    Temat: Re: prawo, rejestracja samochodu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Anastazy wrote:
    > Mam pytanie chce zarejestrowac auto na osobe ktora ma wieksze znizki
    > niz ja. Jak mam sie ustrzec tego zeby nie zostac wycyckanym. Otoz nie

    Ta osoba musi być współwłaścicielem pojazdu.

    > moge sie dopisac do dowodu bo nie jestem zameldowany pod tym samym
    > adresem. Jest to osoba coprawda zaufana bo prawie rodzina ale

    Huh? A co za różnica, gdzie mieszkają współwłaściciele pojazdu?

    > chcialbym sie jakos ustrzec niechcianych skutkow. Czy jest mozliwosc

    A jakich konkretnie? Bo np. ze sprzedażą bez zgody współwłaściciela to
    będziesz miał zawsze problem ;)

> [...]
    > na nia zarejestrowane to bedzie sie zaliczalo do wspolnego majatku.
    > Prosze jak moge sie zabezpieczyc w takim przypadku

    Chyba taniej wyjdzie nie kombinować, tylko zapłacić ciut więcej za
    ubezpieczenie.

  • 3. Data: 2007-11-26 17:17:28
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Anastazy" <D...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > Mam pytanie chce zarejestrowac auto na osobe ktora ma wieksze znizki
    > niz ja. Jak mam sie ustrzec tego zeby nie zostac wycyckanym. Otoz nie

    Przede wszystkim to małżeństwo powinno IMHO wykazać jakieś prawo do
    własności aby zostać wpisane do dowodu. Jeśli nie byli stroną przy jego
    zakupie to ty powinieneś dokonać na ich rzecz jakiejś ułamkowej darowizny
    np. 1% wartości. I tyle samo będziesz musiał od nich odkupić kiedyś lub też
    otrzymać w darowiźnie aby znów być jedynym właścicielem