  • 1. Data: 2007-07-17 14:07:42
    Temat: utrata gwarancji poprzez niewłaściwy montaż
    Od: "kawex" <k...@a...pl>

    Witam
    Zostały zamontowane u mnie drzwi zewnętrzne stalowe.

    Zgodnie z instrukcją montażu drzwi i ościeżnic zawartą w karcie gwarancyjnej
    dołączonej do tego produkty wynika, że:
    Pkt. 2.10 ....ościeżnice należy zabetonować .
    Pkt. 2.11 również mówi o betonowaniu ościeżnicy.
    Firma montująca w/w drzwi zastosowała kotwy montażowe i piankowanie
    ościeżnicy bez jej betonowania.

    W warunkach gwarancyjnych dołączonych również do tego produktu figuruje w
    pkt. 7 opis że:
    Gwarancja traci ważność w przypadku:
    a) niewłaściwego montażu.

    Przed chwilą otrzymałem informacje od producenta, że gwarancja uległa
    unieważnieniu z powodu niewłasciwego montażu drzwi przez firmę montującą.
    Mam pytanie:
    W jaki sposób można dochodzić teraz swoich praw, nadmieniam, że za drzwi i
    montaż nie zapłaciłem jeszcze firmie montującej w/w drzwi?
    pozdr.
    Artur K.

  • 2. Data: 2007-07-17 15:32:49
    Temat: Re: utrata gwarancji poprzez niewłaściwy montaż
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "kawex" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W jaki sposób można dochodzić teraz swoich praw, nadmieniam, że za drzwi i
    > montaż nie zapłaciłem jeszcze firmie montującej w/w drzwi?

    A co masz napisane w umowie z tą firmą ? Kto zaproponował montaż na piankę -
    ty czy oni ? Jeśli umowa była ustna to miej świadomość, że oni mogą
    twierdzić, że sam chciałeś na piankę ....

  • 3. Data: 2007-07-17 21:44:58
    Od: <s...@a...pl>

    > A co masz napisane w umowie z tą firmą ? Kto zaproponował montaż na
    > piankę - ty czy oni ? Jeśli umowa była ustna to miej świadomość, że oni
    > mogą twierdzić, że sam chciałeś na piankę ....

    w KF - montaż *nie był* na piankę, a na kotwy montażowe. Autor wątku sam to
    napisał.
    Pianka słuzy uszczelnieniu :) choć zdaniem niektórych "fachowców" może być
    elementem mocujacym :(

  • 4. Data: 2007-07-18 10:34:18
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    kawex napisał(a):
> [...]
    > W jaki sposób można dochodzić teraz swoich praw, nadmieniam, że za drzwi i
    > montaż nie zapłaciłem jeszcze firmie montującej w/w drzwi?

    Ale czy to ma sens? Bo gdyby tak było, to gwarancja była by jakimś
    martwym bytem. Gwarancje na TV traci się, jeżeli telewizor nie stoi na
    półce o wysokości 23,3cm. Lodówka powinna stać równo 5cm od ściany,
    jeśli choć przez chwilę będzie inaczej, gwarancja jest nie ważna. IMHO
    jakaś bzdura.

    Arek

  • 5. Data: 2007-07-18 10:42:05
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Arek (G) napisał(a):

> [...]
    > półce o wysokości 23,3cm. Lodówka powinna stać równo 5cm od ściany,
    > jeśli choć przez chwilę będzie inaczej, gwarancja jest nie ważna. IMHO

    Wiesz, czym jest gwarancja?

    M.

    PS. CO do lodówki - jak najbardziej - musi stać wypoziomowana. Telewizor
    nie może być używany poniżej pewnej temperatury i w pomieszczeniu o
    podwyższonej wilgotności, itd. itp.

  • 6. Data: 2007-07-18 11:32:08
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

> [...]
    >
    > PS. CO do lodówki - jak najbardziej - musi stać wypoziomowana. Telewizor
    > nie może być używany poniżej pewnej temperatury i w pomieszczeniu o

    Odnoszę wrażenie, że mnie nie zrozumiałeś. I w konsekwencji ja
    kompletnie nie rozumiem tego co Ty napisałeś.

    Arek

  • 7. Data: 2007-07-18 15:35:25
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-07-18 13:32, Arek (G) wrote:

    > Odnoszę wrażenie, że mnie nie zrozumiałeś. I w konsekwencji ja
    > kompletnie nie rozumiem tego co Ty napisałeś.

    Rzecz w tym, że gwarancja producenta jest całkowicie dobrowolna i może
    określać dowolnie arbitralne warunki. Natomiast arbitralnych warunków
    nie może określać niezgodność z umową.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 8. Data: 2007-07-19 00:42:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.07.2007 kawex <k...@a...pl> napisał/a:
    > Witam
    > Zostały zamontowane u mnie drzwi zewnętrzne stalowe.

    A kto ty jesteś, przedsiębiorca czy konsument? Jak ten pierwszy to
    reklamuj z tyt. rękojmi (o ile niewyłączona), jesli ten drugi, to z tyt.
    niezgodności z umową.

    --
    Marcin