  • 1. Data: 2005-05-11 10:37:00
    Temat: uszkodzona plyta cd instalacyjna
    Od: "karolina sz." <k...@s...pl>

    zwracam sie do panstwa z zapytaniem,

    posiadam instalacyjna plyte windowsa xp oem, ktora jest uszkodzona
    [odprysk, utlenienie], i probowalem ja wymienic na nowa.

    w serwisie komputerowym gdzie zakupilem, odeslano mnie do microsoftu,
    a w dziale pomocy technicznej microsoftu odeslano mnie do serwisu gdzie
    zakupilem plyte, kwitujac, ze nie prowadza supportu wersji oem.

    kto ma racje? kogo powinienem naciskac o wymiane nosnika?

    serdecznie dziekuje za poswiecony czas na przeczytanie pytania i
    udzielenie odpowiedzi

    pozdrawiam, krzysztof

  • 2. Data: 2005-05-11 10:47:52
    Temat: Re: uszkodzona plyta cd instalacyjna
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    karolina sz. napisał(a):

    > kto ma racje? kogo powinienem naciskac o wymiane nosnika?

    Tego kto ja sprzedal.

    j.

  • 3. Data: 2005-05-11 11:21:26
    Od: "karolina sz." <k...@s...pl>

    januszek wrote:

    > Tego kto ja sprzedal.

    czy moglbym prosic o podstawe prawna?

  • 4. Data: 2005-05-11 11:22:17
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    >kwitujac, ze nie prowadza supportu wersji oem.

    jeszcze nie spotkałem się z taką sprzedażą CD żeby nie było w umowie
    licencyjnej napisane że wymieniają nośnik do 3 miesięcy w wypadku jego
    fizycznych wad

  • 5. Data: 2005-05-11 11:52:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    karolina sz. napisał(a):

    > czy moglbym prosic o podstawe prawna?

    Przeczytaj tekst licencji.

    Co na ten temat mowi Microsoft masz tutaj:

    http://www.msinfo.pl/msinfoweb2/DesktopDefault.aspx?
    tabid=69

    "Do świadczenia pomocy dla produktów firmy Microsoft zakupionych
    wraz ze sprzętem komputerowym lub jako preinstalowanych przez
    producenta na komputerze osobistym zobowiązany jest wyłącznie
    producent komputera. Aby uzyskać pomoc techniczną dla takiego
    produktu, należy skontaktować się z producentem lub sprzedawcą,
    od którego został nabyty produkt Microsoft."

    j.

  • 6. Data: 2005-05-11 12:03:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d5sq3l$rsq$1@nemesis.news.tpi.pl>, karolina sz. wrote:
    > czy moglbym prosic o podstawe prawna?

    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176), Art.8.
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=Content&pa=showpage&pid=47

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2005-05-11 14:48:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    karolina sz. wrote:
> [...]
    >
    > kto ma racje? kogo powinienem naciskac o wymiane nosnika?
    >
    > serdecznie dziekuje za poswiecony czas na przeczytanie pytania i

    Niestety Microsoft.
    Umowa miedzy firmą sprzedającą komputery z Windowsem OEM, a Microsoftem
    jest taka, że suport do systemów OEM daje sprzedawca sprzętu. Więc
    Microsoft odpowiedział ci słusznie.
    W stosunku do sprzedawcy już ci ktoś ustawę zacytował.
    Składasz normalną reklamację, płyta jest takim samym elementem
    zakupionego towaru jak każdy inny.

  • 8. Data: 2005-05-11 16:09:37
    Od: astrino <a...@o...pl>

    Ja jestem właśnie w trakcie spięcia ze sprzedawcą i żałuję, że nie
    skorzystałem na początku z prawa do odstąpienia od umowy. Skorzystałem z
    gwarancji i teraz musze czekać bo im się nie spieszy, żeby naprawić.

    Jeśli mogę Ci coś poradzić to idź do sprzedawcy i powiedz, że
    postanawiasz skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy (na podstawie
    niezgodności towaru z umową). Oczywiście jeśli usterka została wykryta w
    ciągu 6 miesięcy od daty zakupu.

  • 9. Data: 2005-05-11 17:42:39
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    karolina sz. napisał(a):

> [...]
    > a w dziale pomocy technicznej microsoftu odeslano mnie do serwisu gdzie
    > zakupilem plyte, kwitujac, ze nie prowadza supportu wersji oem.

    I słusznie, z tym, że ty nie żądasz supportu dla wersji OEM, tylko żądasz
    wymiany uszkodzonego nośnika. Microsoft musi Ci więc nośnik wymienić. Nie
    bardzo tylko rozumiem dlaczego kontaktujesz się z pomocą techniczną. Nie
    masz przecież problemu z Windows tylko z samym nośnikiem.

    > kto ma racje? kogo powinienem naciskac o wymiane nosnika?

    Microsoft. Przecież to ich wyrób. Chyba nie sądzisz, że sprzedawca Ci
    wytłoczy nową płytę i ozdobi ją hologramem :))

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098

  • 10. Data: 2005-05-11 17:43:02
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    januszek napisał(a):

    > Tego kto ja sprzedal.

    Podaj w kilku punktach jak ma wyglądać taka procedura :)

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098