  • 1. Data: 2005-05-11 10:23:54
    Temat: Era idzie w zaparte. Kto ma rację ?
    Od: "jaQbek" <j...@n...spam>

    Kilka dni temu, gdy wracałem z długiego weekendu nocnym pociągiem,
    skradziono mi telefon. Telefon był na abonament, w momencie kradzieży był
    zalogowany do sieci. W momencie stwierdzenia kradzieży udałem się do
    najbliższego salonu firmowego z prośbą o sprawdzenie, czy przypadkiem od
    momentu jego kradzieży do momentu wyzyty w salonie ktoś nie próbował z niego
    dzwonić. Uzyskałem informację, że nie ma takiej możliwości technicznej
    (bzdura!) Mimo dość dlugiej rozmowy z pracownikiem salonu, nie zmienił on
    zdania. Zrobiem więc jedyną rzecz, ktorą mogłem wówczas dla swojego
    bezpieczeństwa zrobić, czyli zablokowałem numer.
    Następnego dnia zadzwoniłem na infolinię i dowiedzialem się, że nie można
    sprawdzić połączeń z poprzedniego dnia, ponieważ ... karta została
    zablokowana ! Mimo ostrej wymniany zdań z pracownikiem BOA, nie raczył on
    udzielić mi oczekiwanych przez mnie informacji.
    Dzień później wysłałem maila do BOA z zapytaniem, dlaczego uniemożliwiają mi
    sprawdzenie połączeń z danego dnia. Odpowiedzi, jakie uzyskiwałem były w
    stylu:

    - Rozmowy będą na billingu. Prosze więc ponowić prośbę jak będzie pan mial
    billing w ręku (autentycznie!)

    - W nawiązaniu do wcześniej przekazanych Panu informacji wyjaśniam, iż nie
    udzielamy informacji o wykonanych połączeniach przez Abonenta w trwającym
    Cyklu rozliczeniowym, z uwagi na to, iż całkowite rozliczenie połączeń jest
    dokonywane dopiero w dniu generowania faktury. Zawsze istnieje możliwość
    złożenia dyspozycji o wsteczny rachunek szczegółowy za dany Cykl
    rozliczeniowy, co wiąże się z opłata w wysokości 6,10 zł z VAT. Jeżeli
    interesują Pana połączenia na dzień przed wystawieniem faktury, to są one
    ujęte na poprzednim Rachunku szczegółowym. Ponadto wyjaśniam, że informacje
    o wykonanych połączeniach znajdują się na Rachunku szczegółowym.
    Nadmieniamy, że uwzględniane mogą być z opóźnieniem, pod koniec Cyklu
    rozliczeniowego, co zgodne jest z Cennikiem Usług: "Sieć Era zastrzega sobie
    prawo obciążenia rachunku Abonenta w późniejszych Cyklach rozliczeniowych z
    tytułu wykonania usług krajowych, międzynarodowych lub w sieci innego
    operatora".

    - W nawiązaniu do prowadzonej korespondencji, uprzejmie wyjaśniam, iż
    zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych, § 13, punkt 1,
    który mówi:

    "Wysokość opłaty za Usługi Telekomunikacyjne i inne usługi Świadczone w
    Cyklu Rozliczeniowym na rzecz Abonenta określona jest w Fakturze wystawionej
    przez Operatora"

    Czy postawa operatora jest słuszna? Czy ma on prawo utajnić (tak, utajnić,
    bo inaczej tego nazwac nie można) informacje o połączeniach wychodzących z
    mojego telefonu? Wydaje mi się, że paragraf, na który się powołują,
    przyjmując tą bzdurną postawę, nie ma nic wspólnego z kwestią udostępnienia
    lub nie samego wykazu rozmów, nawet bez podliczenia ich wartości. Pomijam
    już fakt, że Era nie oferuje możliwości namierzenia telefonu po IMEI ...