  • 1. Data: 2003-11-19 09:42:15
    Temat: ustawa - wierzytelnści
    Od: "Muti" <m...@s...pl>

    Witam,

    Poszukuje miejsca w internecie gdzie znajde ustawę nma temat sciagalności
    wierzytelności od osób fizycznych. Szczególnie intersuje mnie prze jaki
    okres może być sciagnieta należność od czasu jeje powstania. Wiem że
    wierzytelnosci dla US przez 5 lat, a jak wygląda sytacja w przypadku firm.

    Pozdr.
    Paweł

  • 2. Data: 2003-11-19 17:51:40
    Temat: Re: ustawa - wierzytelnści
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Muti" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > okres może być sciagnieta należność od czasu jeje powstania. Wiem że
    > wierzytelnosci dla US przez 5 lat, a jak wygląda sytacja w przypadku firm.

    Przedawnienie zobowiązań z dz. gosp. nastepuje po 3 latach. Inne przepisy
    dot. przedawnienia znajdziesz w kodeksie cywilnym art 117 i dalej ( 116? te
    rejony w każym razie :-) ) i sciąganie czyli postepowanie egzekucyjne w
    kodeksie postepowania cywilnego. Oba znajdziesz z google.

    Depi.