  • 1. Data: 2002-04-16 08:43:37
    Temat: ustawa o ochronie danych osobowych
    Od: "vogel.news.pl" <m...@c...ci.pwr.wroc.pl>

    Witam serdecznie!

    Mam pytanie dotyczące takiego wydarzenia:
    Pracodawca sporządził listę pracowników (identyfikowanych poprzez imię i
    nazwisko) i ich samochodów (marki i numery rejestracyjne).
    Listę tą udostępnił wszystkim pracownikom oraz firmie ochroniarskiej (miało
    to na celu identyfikację samochodów pracowników).
    Czy czyn ten jest naruszeniem ustawy o ochronie danych osobowych, czy też
    nie?

    P.S.
    Zapytałem o to osobę odpowiedzialną za to (w tej firmie), wytłumaczyła, że
    publikowanie nr rej. samochodów nie jest naruszeniem w/w ustawy ponieważ
    cyt. "Do rejestru samochodów i ich właścicieli ma dostęp wyłącznie Policja,
    tak więc jest ograniczony chyba, że Prokurator lub Sąd wyda taką
    dyspozycję".

    H.Wolem