  • 1. Data: 2002-04-16 07:21:12
    Temat: co gdzie jak ?
    Od: "Anula" <a...@k...net.pl>

    Witam,

    moze mi cos podpowiecie
    jestem w 7 m-c Ciazy
    chce aby ojciec dziecka placil alimety
    kiedy ... mozna zalozyc taka sprawe
    ile takie sprawy trwaja i ile to wszystko kosztuje

    anula

  • 2. Data: 2002-04-16 13:28:07
    Temat: Re: co gdzie jak ?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Anula" <a...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ile takie sprawy trwaja i ile to wszystko kosztuje

    > Ojciec nienarodzonego dziecka jest obowiązany przyczynić sie w rozmiarze
    odpowiadającym okolicznonościom do pokrycia wydatków związanych z ciążą i
    porodem oraz kosztów trzymiesięcznego utrzymania matki w okresie porodu.Z
    ważnych powodów matka może żądać udziału ojca w kosztach swego utrzymania
    przez czas dłuższy niż trzy miesiące . Jeżeli wskutek ciąży lub porodu
    matka poniosła inne konieczne wydatki albo szczególne straty majątkowe ,może
    ona żądać ,ażeby ojciec pokrył odpowiednio część tych wydatków lub strat
    .Roszczenia powyższe przysługują matce także w wypadku , gdy dziecko
    urodziło sie nieżywe. Takie roszczenia przedawniają się z upływem trzech
    lat.
    uwiarygodnione , matka może żądać ,ażeby mężczyzna ten jeszcze przed
    urodzeniem się dziecka wyłożył opowiednią sumę pieniężną na koszty
    utrzymania matki przez trzy miesiące w okresie porodu oraz na koszty
    utrzymania dziecka przez trzy pierwsze miesiące po urodzeniu. Termin i
    sposób zapłaty tej sumy określa sąd .
    Itd itd wiele mogłabym ci tu pisąć ale .....
    konkrety sie liczą wiec składasz do sądu rodzinnego wniosek
    o zabezpieczenie alimentów /art. 142 krio i 754 kpc ?
    piszesz go w 3 egz. dwa do sądu jeden dla ciebie na potwierdzenie ,że
    złożyłaś na biurze podawczym
    Wyliczasz poniesione koszty .co kupiłas jak masz rach .to plus jesli nie to
    też bardzo sie nie przejmuj . Gdy zabiorą cie juz do szpitala zostanie
    wszczete nowe postepowanie o ustalenie ojcostwa i wtedy ale o tym
    zostaniesz poinformowana ...
    .Życzę szczęśliwego rozwiązania .
    Pozdrowienia Sandra ...