    From: "Stan_Z" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ustanowienie odrebnej wlasnosci - termin
    Date: Thu, 27 Mar 2003 18:33:35 +0100

    Użytkownik "Michal Adamczewski" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:b5nf0o$iv5$1@news2.ipartners.pl...

    > Do tej pory mam tylko umowe przerzeczenia,
    > teraz pewnie zaproponuja mi spoldzielcze prawo wlasnosciowe.

    TO BY BYŁO ZŁAMANIE PRAWA. Zawarłeś z nimi umowę pod rządami starego prawa i
    otrzymałeś od nich świadczenie jeszcze pod nimi, a co więcej byli oni
    zobowiązani do ustanowienia prawa własności również pod rządami starego
    prawa.
    No i jeszcze umowa przyrzeczenia w ręku. Raczej nie powinni tego uczynić.
    Pisz skargę na działanie zarządu do Rady Nadzorczej z powiadomieniem Walnego
    Zgromadzenia.

    > Wg mnie nie zmiescili sie w ustawowym terminie 3 miesiecy.
    > Tylko co mi to daje?

    Prawo wniesienia sprawy do Sądu tylko zastanawiam się czy w tym przypadku
    obowiązuje również wyczerpanie drogi wewnątrzspółdzielczej bo o tym w dużej
    mierze decyduje Statut SM,ale moim zdaniem nie.

    Tak na marginesie to zastanawiam się czy jeśli trzeba wyczerpać drogę
    wewnątrz spółdzielczą bo tak stanowi Statut nie napisać skargi do RPO
    zwracając uwagę na nienależytą ochronę prawa własności w takich sytuacjach w
    związku z nie możliwością wystąpienia przeciwko spółdzielni na drogę sądową
    bez wyczerpywania drogi wewnątrz spółdzielczej.

    Stan_Z