    From: "Michal Adamczewski" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: ustanowienie odrebnej wlasnosci - termin
    Date: Mon, 24 Mar 2003 18:18:47 +0100

    Witam,

    Nabylem we wrzesniu 2002r. mieszkanie od spoldzielni.
    Wlasciwie to po wplacie pelnego wkladu budowlnaego otrzymalem
    umowe przyrzeczenia ustanowienia odrebnej wlasnosci.
    Do dzis tej wlasnosci spoldzielnia nie ustanowila zaslaniajac sie ustawa
    ktora nakladala na nich ten obowiazek do konca kwietnia 2003 (chodzi o
    ustawe o SM przed nowela z 19.12.2003)
    Jednak w ustawie o SM zrówno tej z przed 19.12.2002 jak i w znowelizowanej
    art.21.1
    mowi o tym ze spoldzielnia zobowiazana jest do ustanowienia prawa odrebnej
    wlasnosci w ciagu 3 miesiecy
    po wybudowaniu. Jak sadzicie co powienienem w tej sytuacji zrobic?
    Moze jeszcze kilka dat. Budowa bloku z moim mieszkaniem rozpoczeta byla w
    1999r.
    Umowe o przyrzeczenie ustanowienia odrebnej wlasnosci do lokalu otrzymalem w
    sierpniu 2002.
    Pelen wklad budowlany wnioslem w sierpniu 2002r.
    Blok oddano we wrzesniu 2002r.
    Do tej pory mam tylko umowe przerzeczenia,
    teraz pewnie zaproponuja mi spoldzielcze prawo wlasnosciowe.
    Wg mnie nie zmiescili sie w ustawowym terminie 3 miesiecy.
    Tylko co mi to daje?

    Z gory dzieki z rade,
    pozdr.
    Michal