  • 1. Data: 2003-03-24 14:54:48
    Temat: najem mieszkania do celow uzytkowych...
    Od: m...@a...pl

    Jestem swiezo upieczonym przedsiebiorca:) Chcialbym wynajac pokoj w
    uwlasciciela u ktorego mieszkam obecnie "na firme". Tak aby moc podlaczyc sobie
    telefon "na firme". Wiem, ze musze podpisac stosowna umowe ale mam kilka pytan:
    1. Czy wlasciciel lokalu bedzie musial odprowadzac co miesiac podatek i jak
    wysoki on bedzie (umowa na kwote 200zl). Jestem platnikiem VAT a wlasciciel
    lokalu osoba fizyczna pobierajaca emeryture.
    2. Czy mieszkanie musi spelnic jakies szczegolne warunki, zeby mozna je bylo
    wynajac do celow biurowych?
    3. Czy do wrzucenia czynszu w koszty wystarczy mi umowa? czy wlasciciel musi mi
    wystawiac co miesiac rachunek?

    pozdrawiam
    mario

  • 2. Data: 2003-03-24 15:06:08
    Temat: Re: najem mieszkania do celow uzytkowych...
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wysoki on bedzie (umowa na kwote 200zl). Jestem platnikiem VAT a
    wlasciciel
    > lokalu osoba fizyczna pobierajaca emeryture.

    Niech zostanie ryczłatowcem, wówczas 8,5% kwoty czyli 34 złote i bez
    zbędnych papierów co miesiąc. Uwaga, zeby zostać ryczałtowcem trzeba
    dokładnie spełnić procedurę, która kiedyś tutaj opisałem (poszukaj w
    archiwum) - jest też pare pułapek. Zób to dokładnie, żeby nie płacić
    niepotrzebnie kasy do US.

    > 2. Czy mieszkanie musi spelnic jakies szczegolne warunki, zeby mozna je
    bylo
    > wynajac do celow biurowych?

    Nie.

    > 3. Czy do wrzucenia czynszu w koszty wystarczy mi umowa? czy wlasciciel
    musi mi
    > wystawiac co miesiac rachunek?

    Ja opieram się na rachunku.

    Pozdrawiam,