  • 11. Data: 2011-11-25 22:31:10
    Temat: Re: ustalenie stosunku pracy
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Ireneusz Brycki

    > - 3,5 lat na podstawie umowy cywilnoprawnej, obowiązkowa obecność od
    > 8-17, delegacje, podpisywane "urlopy", ect. - umowa została rozwiązana
    > za porozumieniem stron - jedna lub dwóch pracowników firmy zatrudnionych
    > na umowę o pracę poświadczy, że pracowałem na zasadach umowy o pracę -
    > kwota na FV 2800 netto / mc = ~ 1700 na rękę
    >
    > Konsekwencje ustalenia stosunku pracy - jakie będą? - kara, obowiązek
    > zaplaty zus (jaki)?

    Co kieruje ludźmi, którzy najpierw, świadomie, godzą się na jakiś układ,
    a potem próbują cwaniaczyć w ten sposób?

  • 12. Data: 2011-11-25 22:38:45
    Od: "Proste Prawo" <p...@o...pl>

    Dnia 25-11-2011 o 23:31:10 to <t...@x...abc> napisał(a):

    > begin Ireneusz Brycki
    >
    > Co kieruje ludźmi, którzy najpierw, świadomie, godzą się na jakiś układ,
    > a potem próbują cwaniaczyć w ten sposób?

    Niedawno przeczytałem na tej grupie: "Chęć zarobienia pieniędzy. Ułatwia
    to kupowanie chleba" - albo coś w tym rodzaju.

    Godzą się na taki układ, w jaki mają szansę wejść z nadzieją, że zarobią
    na chleb, masło i ratę kredytu.

    Potem "próbują cwaniaczyć" = wyciągnąć jak najwięcej plusów z sytuacji
    prawnej, w której się znaleźli z tych (o zgrozo!) niskich pobudek :p

    Moim zdaniem: typowe. Czy złe? Nie jestem pewny.
    Każdy kij ma dwa końce. Można mówić, że naiwnością i głupotą jest
    zakładanie działalności gospodarczej dla wykonywania pracy (faktycznie) na
    etacie. Trzeba jednak przyznać, że jeśli ktoś potrzebuje (faktycznie)
    pracownika, a żąda samozatrudnienia, też nagina.

    --
    pozdrawiam
    http://prosteprawo.blogspot.com

  • 13. Data: 2011-11-25 23:37:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/25/2011 4:31 PM, to wrote:
    > begin Ireneusz Brycki

    > Co kieruje ludźmi, którzy najpierw, świadomie, godzą się na jakiś układ,

    tylko, że to godzenie się jest często propozycją bez wyjścia.

    > a potem próbują cwaniaczyć w ten sposób?

    żeby się nie rozpuścili ci wredni kapitaliści.

  • 14. Data: 2011-11-26 00:26:29
    Od: to <t...@x...abc>

    begin witek

    > tylko, że to godzenie się jest często propozycją bez wyjścia.

    Nie mówimy o pracy na czarno za 500 zł.

    > żeby się nie rozpuścili ci wredni kapitaliści.

    Zastanawia mnie też, dlaczego orzecznictwo niejako "uprawomocnia" takie
    praktyki.

  • 15. Data: 2011-11-26 00:30:46
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Proste Prawo

> [...]
    > gospodarczej dla wykonywania pracy (faktycznie) na etacie. Trzeba jednak
    > przyznać, że jeśli ktoś potrzebuje (faktycznie) pracownika, a żąda

    Ale dlaczego nagina? Samozatrudnienie ma plus i minusy. Także dla
    pracownika. Dla mnie to typowa akcja w stylu zjeść ciasto i mieć ciastko.
    Najpierw wywalczyć możliwie dużą stawkę (wiadomo, że za to samo więcej
    można wynegocjować "na rękę" przy samozatrudnieniu), a potem udawać
    pokrzywdzonego i "ustalać stosunek pracy". Mdli mnie, jak o czymś takim
    słyszę.

  • 16. Data: 2011-11-26 07:43:06
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w wiadomości
> [...]
    > można wynegocjować "na rękę" przy samozatrudnieniu), a potem udawać
    > pokrzywdzonego i "ustalać stosunek pracy". Mdli mnie, jak o czymś takim

    Gdyby tak było naprawdę...
    W rzeczywistosci przy samozatrudnieniu ma sie zawsze mniej niż w sumie płaci
    pracodawca na umowe o prace. I po to pracodawca wymusza samozatrudnienie i
    tylko naiwny potencjalny pracownik myśli że będzie miał wiecej niż przy
    umowie o prace.

    pozdr

  • 17. Data: 2011-11-26 08:49:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-26 08:43, Danusia pisze:
> [...]
    > tylko naiwny potencjalny pracownik myśli że będzie miał wiecej niż przy

    Naiwna, to Ty jesteś, Danusiu, skoro wydaje Ci się, że nie jest możliwe,
    aby pracodawca płacił mniej, a pracownik dostawał więcej.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2011-11-26 12:15:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.11.2011 20:59, Ireneusz Brycki pisze:

    > Tak wystawiałem, na podstawie umowy.

    Jakiej umowy? Podpisałeś umowę jako działalność gospodarcza i
    wystawiałeś faktury VAT? To twoim (jako osoby fizycznej) pracodawcą
    byłeś ty sam (jako działalność gospodarcza) i wszelkie pretensje o ZUSy
    i inne tego typu rzeczy kieruj do siebie samego.

  • 19. Data: 2011-11-26 13:08:35
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Danusia

    > Gdyby tak by?o naprawde...
    > W rzeczywistosci przy samozatrudnieniu ma sie zawsze mniej ni? w sumie
    > p?aci pracodawca na umowe o prace.

    I co z tego, że MA mniej niż PŁACI pracodawca (ale nie jemu, tylko
    ogólnie)?

    > I po to pracodawca wymusza
    > samozatrudnienie i tylko naiwny potencjalny pracownik my?li ?e bedzie
    > mia? wiecej ni? przy umowie o prace.

    No to niech powie -- nie chce samozatrudnienia, chcę umowę o pracę. Skoro
    -- jak twierdzisz -- przy samozatrudnieniu nie ma więcej niż miałby przy
    umowie o prace, to jaki problem?

  • 20. Data: 2011-11-26 15:09:52
    Od: Nixe <n...@n...pl>

> [...]

    > tylko naiwny potencjalny pracownik my?li ?e b?dzie mia? wiecej ni? przy

    Coś Ci się Danusiu zdrowo popierniczyło.

    N.