    Date: Wed, 20 Jul 2005 14:26:34 +0200
    From: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: urzędy pracy

    Jestem chwilowo bezrobotny (zresztą już niedługo).

    Chciałem, głównie ze względu na NFZ, zarejestrować się w urzędzie pracy.
    Jednakże rejestracja osobista to kilka godzin stania w kolejce.
    Przesłałem im dokumenty pocztą - odpisali, że na podstawie
    Rozporządzenia MGiP z dn. 26.11.04 w sprawie bezrobotnych i
    poszukujących pracy mam obowiązek (chociaż to rozporządzenie mówi tylko
    "zgłasza się") zgłosić się osobiście.

    Mam pytania:

    1) Za parę dni już nie będę bezrobotny, byłem miesiąc, czy mogę sobie to
    wszystko darować? (chodzi chyba o okres składkowy do emerytury, a może o
    coś jeszcze?)

    2) Czy naprawdę obywatel musi spędzać kilka godzin w urzędzie pracy,
    żeby się zarejestrować jako bezrobotny? Zaczynam podejrzewać, że te
    urzędy zajmują się głównie wynajdywaniem pracy dla własnych urzędników...

    3) Może gdzieś się odwołać czy coś? (w KPA trochę zielony jestem)