  • 1. Data: 2005-12-02 08:03:31
    Temat: urlop wychowawczy - prawo pracy
    Od: "wojtek" <u...@g...SKASUJ-TO.pl>

    zwracam sie z prośba do szanownych grupowiczów o udzielenie odpowiedzi na
    poniższe pytania
    - czy ojciec może iśc na urolop wychowawczy na dziecko do 4 roku życia,
    jeżeli tak do jakiej daty , czy do 4 urodzin dziecka , czy do końca roku
    kalendarzowego w którym dziecko kończy 4 lata
    - czy małżonka podczas przebywania ojca na urlopie wychowawczym ma prawo do
    zwolnień lekarskich na opiekę nad chorym dzieckiem
    - czy można poedjmować pracę u innego pracodawcy podczas urlopu
    wychowawczego, jakie sa ewentualne ograniczenia

    co jeszce powinienem wiedzieć składając takie podanie do pracodawcy??
    z góry dziękuję, pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-02 08:17:29
    Temat: Re: urlop wychowawczy - prawo pracy
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    wojtek wrote:
    > - czy ojciec może iśc na urolop wychowawczy na dziecko do 4 roku życia,
    tak

    > jeżeli tak do jakiej daty , czy do 4 urodzin dziecka , czy do końca roku
    > kalendarzowego w którym dziecko kończy 4 lata
    urodzin.

    > - czy małżonka podczas przebywania ojca na urlopie wychowawczym ma prawo do
    > zwolnień lekarskich na opiekę nad chorym dzieckiem
    nie wiem

    > - czy można poedjmować pracę u innego pracodawcy podczas urlopu
    > wychowawczego, jakie sa ewentualne ograniczenia
    tak. Praca nie może ograniczać możliwości sprawowania opieki.
    jeśli tak się dzieje, a pracodawca się o tym dowie ma prawo odwołać
    pracownika z urlopu wychowawczego.

    > co jeszce powinienem wiedzieć składając takie podanie do pracodawcy??

    jakie? o urlop?
    powinieneś wiedzieć co w tym podaniu napisać.

    - daty od kiedy do kiedy chce się urlop
    - informację ile urlopu na to dziecko było już wykorzystane
    - oświadczenie małżonki, że nie będzie korzystać w tym samym czasie z
    urlopu wychowawczego na to dziecko,
    Nie wiem czy dalej jest, ale kiedyś 3 miesiące rodzice mogli być
    wspólnie na urlopie

    - termin złożenia: najpóźniej na 2 tygodnie przed planowanym terminem
    rozpoczęcia urlopu.

    google dzisaj zamkneli czy jak?
    http://www.bajbus.pl/index.phtml?ids=prawa&kat=urlop
    y&tmt=uwychowawczy

  • 3. Data: 2005-12-05 11:07:44
    Od: "Katarzyna Florek" <m...@p...onet.pl>

    > - czy ojciec może iśc na urolop wychowawczy na dziecko do 4 roku życia,

    jak najbardziej (mój mąż jest na takim urlopie)

    > jeżeli tak do jakiej daty , czy do 4 urodzin dziecka , czy do końca roku
    > kalendarzowego w którym dziecko kończy 4 lata

    data urodzin dziecka

    > - czy małżonka podczas przebywania ojca na urlopie wychowawczym ma prawo
    > do
    > zwolnień lekarskich na opiekę nad chorym dzieckiem

    ma prawo do zwolnienia lekarskiego + 2 dni wolne w roku na opiekę nad
    dzieckiem