  • 1. Data: 2005-12-01 23:34:05
    Temat: Gdzie zgłaszać przestępstwa internetowe?
    Od: "AnUbIs" <c...@o...pl>

    Witam

    Mojej koleżance ktoś zrobił brzydkie świństwo umieszczając w Internecie
    fotomontaż jej twarzy z tułowiem nagiej kobiety, chciałbym jej pomóc o
    ustalić osobę/ właściciela tej strony oraz ukarać ja przynajmniej
    ostrzeżeniem odpowiedniej komórki.
    Byłem na stronie www.policja.pl/kontakt ale tam są tylko telefony, czy
    trzeba udać się na komendę czy istnieje jakiś prostszy sposób ? kobiecie
    głupio zgłosić sie na komendę, proszę o pomoc.
    Dziękuje

  • 2. Data: 2005-12-01 23:54:55
    Temat: Re: Gdzie zgłaszać przestępstwa internetowe?
    Od: scream <n...@p...pl>

    AnUbIs napisał(a):
    > Byłem na stronie www.policja.pl/kontakt ale tam są tylko telefony, czy
    > trzeba udać się na komendę czy istnieje jakiś prostszy sposób ?

    Zabezpieczyć stronę na CD i złożyć zawiadomienie o przestępstwie, na
    właściwej dla m-ca zamieszkania komendzie.

    > kobiecie
    > głupio zgłosić sie na komendę, proszę o pomoc.

    To niech nie zgłasza. Ty nie możesz zrobić tego za nią, bo nie jesteś tu
    stroną w tej sprawie. A po drugie - maila może napisać każdy, więc nikt
    nie będzie sie domyślać czy to co napisaleś jest zasadne czy nie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-12-01 23:59:30
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > Ty nie możesz zrobić tego za nią, bo nie jesteś tu stroną w tej sprawie.

    Czyzby Kpk znowelizowali?

  • 4. Data: 2005-12-02 00:13:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "AnUbIs" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    Zawiadomienie składasz w dowolnej jednostce Policji. Przy
    zawiadomieniu dobrze by było Policji przekazać wydrukowaną stronę,
    oraz zabezpieczoną stronę zapisaną na płycie CD. Rzecz w tym, że
    strona może nagle zniknąć. Dobrze by było do zawiadomienia dołączyć
    jakieś zdjęcie tej dziewczyny, by dało się wprost wykazać, ze to
    faktycznie jest fotomontaż zawierający ją.

    Zawiadomienie może niby złożyć dowolna osoba, ale bez udziału Twojej
    koleżanki się nie obejdzie, bowiem całe zdarzenie stanowi czyn opisany
    w art. 212§2 kk i podlega ściganiu z oskarżenia prywatnego. A więc
    Policja oczywiście postara się ustalić sprawcę, ale akt oskarżenia
    trzeba będzie wnosić samemu.

    Można spróbować złożyć do Prokuratury Rejonowej właściwej do miejsca
    zamieszkania pokrzywdzonej wniosek o objęcie powyższego czynu
    ściganiem z urzędu uzasadniając, ze wymaga tego interes publiczny -
    art. 60 kpk. W końcu nie wiadomo, kogo następnego zdjęcie taki idiota
    opublikuje po zmutowaniu z jakąś gołą laską. Ale czy prokurator da się
    do tego przekonać, to zależy od argumentacji, tym nie mniej nawet
    wówczas Twoja koleżanka musi złożyć zawiadomienie, no bo trudno, by
    prokurator zabierał się do tego wbrew woli osoby, której prawa
    naruszono.

  • 5. Data: 2005-12-02 00:13:56
    Od: scream <n...@p...pl>

    Heming napisał(a):
    > Czyzby Kpk znowelizowali?

    A konkretnie?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2005-12-02 00:17:01
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > A konkretnie?

    Bo może każdy.

  • 7. Data: 2005-12-02 06:06:29
    Od: "serty" <1...@v...pl>

> [...]
    > zamieszkania pokrzywdzonej wniosek o objęcie powyższego czynu
    > ściganiem z urzędu uzasadniając, ze wymaga tego interes publiczny -

    Juz widze jak sie Prokuratura bedzie tym zajmowac :))

  • 8. Data: 2005-12-02 06:24:30
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dmo3l7$94h$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > strona może nagle zniknąć. Dobrze by było do zawiadomienia dołączyć
    > jakieś zdjęcie tej dziewczyny, by dało się wprost wykazać, ze to
    > faktycznie jest fotomontaż zawierający ją.

    Czy na dołączonym zdjęciu powinna być naga, żeby policyjny ekspert miał
    ułatwione zadanie w ocenieniu czy to rzeczywiście fotomontarz? Bo
    dołączając zdjęcie z legitymacji szkolnej np. to chyba trudno będzie...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 9. Data: 2005-12-02 07:13:41
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "gg" <d...@d...d.> napisał w wiadomości

    > Czy na dołączonym zdjęciu powinna być naga, żeby policyjny ekspert miał
    > ułatwione zadanie w ocenieniu czy to rzeczywiście fotomontarz? Bo
    > dołączając zdjęcie z legitymacji szkolnej np. to chyba trudno będzie...

    MSPANC
    Wszystko zależy od wyglądu koleżanki. ;>

    Ty tak na serio?

  • 10. Data: 2005-12-02 10:14:13
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Bo może każdy.

    nie w przypadku przestepstw z oksrazenia prywatnego

    P.