  • 1. Data: 2005-12-01 21:06:48
    Temat: Obraza nieistniejacej organizacji, firmy, partii
    Od: "Sanctum Officium" <k...@g...pl>

    Czy jest jakaś odpowieezialność za obrażenie lub zniesławinie
    niesistniejącej już organizacji, firmy lub partii politycznej? Czy osoby
    będace dawnymi założycielami czy właścicielami mogą pozawć osobę wyzywającą
    założoną przez nich i prowadzona w przeszłości organizację, firmą lub partię
    polityczną? Przykładowo, czy może być pozwana osoba, która znieważy
    nieistniejącą od trzech dni spółkę z o.o., nieistniejącą partię polityczną
    (np. PZPR, Unię Wolności)?

    MK

  • 2. Data: 2005-12-02 00:38:24
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > która znieważy nieistniejącą od trzech dni spółkę z o.o., nieistniejącą
    > partię polityczną (np. PZPR, Unię Wolności)?

    Moim zdaniem jest, wyobraz sobie analogiczna sytuacje, w ktorej mowisz, ze
    "AK byla zbrodnicza organizacja faszystowska". Pomijajac kuriozalnosc
    takiego stwierdzenia, jest to obraza skierowana w strone czlonkow Armii
    Krajowej - i moim zdaniem moga oni w tej sytuacji dochodzic swoich praw. Tak
    to z laickiego punktu widzenia pojmuje :-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2005-12-02 05:53:50
    Od: "Bartek:" <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Sanctum Officium wyskrobał(a):
> [...]
    > która znieważy nieistniejącą od trzech dni spółkę z o.o., nieistniejącą
    > partię polityczną (np. PZPR, Unię Wolności)?

    Przez obrazę nieistniejącej partii czy spółki prawie zawsze dochodzi do
    obrazy jej członków czy wspólników. Tak więc różnica praktycznie będzie
    objawiać się w tym, że z pozwem o naruszenie dóbr osobistych nie wystapi
    osoba prawna (partia, spółka), bo już nie istnieje, ale dotknięta osoba
    fizyczna.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2005-12-02 20:06:49
    Od: "Sanctum Officium" <k...@g...pl>

    "Bartek:" <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> wrote in message
> [...]
    > objawiać się w tym, że z pozwem o naruszenie dóbr osobistych nie wystapi
    > osoba prawna (partia, spółka), bo już nie istnieje, ale dotknięta osoba

    Gdy powiem, że firma X/parita Y (obie już nie istnieją) kradła, oszukiwała,
    mataczyła, to kto mnie pozwie? Nie obrażę ludzi, tylko instytucję (już
    nieistniejącą)?

    MK

  • 5. Data: 2005-12-02 20:17:18
    Od: "Bartek:" <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Sanctum Officium wyskrobał(a):
    > Gdy powiem, że firma X/parita Y (obie już nie istnieją) kradła,
    > oszukiwała, mataczyła, to kto mnie pozwie? Nie obrażę ludzi, tylko
    > instytucję (już nieistniejącą)?

    Partia sama z siebie nie kradnie i nie oszukuje. Robią to osoby, które
    działają jako organy tej partii. W ten sposób pośrednio zarzucasz im
    dokonanie tych czynów.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2005-12-03 22:02:49
    Od: "Sanctum Officium" <k...@g...pl>

    > Sanctum Officium wyskrobał(a):
    >
    > Partia sama z siebie nie kradnie i nie oszukuje. Robią to osoby, które
    > działają jako organy tej partii. W ten sposób pośrednio zarzucasz im
    > dokonanie tych czynów.

    A jak powiem, że nieistniejąca partia kradła, to kto mnie może pozwać i
    konkretnie za co?

    MK

  • 7. Data: 2005-12-05 14:13:49
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Masz na mysli Płatnych Zdrajców, Pachołków Rosji??
    JaC